PKP Polskie Linie Kolejowe przekazały wykonawcy plac budowy Warszawy Głównej. Rozpoczęły się prace ziemne i demontaż torów. W III kwartale 2019 roku na stacji planowane jest przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów.
O rozpoczęcie prac na stacji Warszawa Główna pytali nasi Czytelnicy – roboty widoczne są z okien pociągów przemierzających warszawską linię średnicową. PKP PLK potwierdza, że przekazała Trakcji PRKiI plac budowy. – Na terenie stacji Warszawa Główna wykonawca przygotowuje teren. Pracuje ciężki sprzęt i demontowane są tory. Równocześnie gromadzony jest materiał niezbędny do przebudowy stacji – informuje biuro prasowe PLK. Warszawa Główna
ma przyjąć głównie ruch dalekobieżny.
Nowa Warszawa Główna będzie miała dwa nowe trzystumetrowe perony położone bliżej Al. Jerozolimskich z zapewnionym wejściem od strony ul. Towarowej oraz nową kładką od Al. Jerozolimskich. Kładka będzie wyposażona w rampy dla rowerów oraz 4 windy, w tym dwie na wejściu od ulicy. Na każdym peronie zaplanowano 4 wiaty, system informacji pasażerskiej i ławki, a przed stacją zamontowane zostaną stojaki dla rowerów oraz wyznaczone zostaną miejsca parkingowe – pisze PLK, zaznaczając, że stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Przywrócenie do ruchu stacji jest ważne w związku z
przygotowywaną przebudową linii średnicowej. Ma wspomóc w obsłudze pociągów regionalnych i aglomeracyjnych w czasie modernizacji. Projekt realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest w III kwartale 2019 roku. Wartość prac to prawie 81 mln zł. Wykonuje je firma Trakcja PRKiI. O podpisaniu umowy
informowaliśmy w tym miejscu, natomiast koncepcję wykorzystania stacji przez PLK
szczegółowo wyjaśniliśmy tutaj.
Kolejarze
wybrali już wariant rozbudowy Warszawy Gdańskiej, która również będzie ważna podczas modernizacji "średnicy".