Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rozpoczęła się budowa łącznicy z CMK od strony Kielc w Czarncy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

O około pół godziny krócej ma trwać podróż z Kielc do Warszawy przez Centralną Magistralę Kolejową. Rozpoczęła się budowa łącznicy z Czarncy do stacji Włoszczowa Północ. Wartość inwestycji to ponad 40 mln zł.

Od grudnia 2019 r. świętokrzyska łącznica (linia nr 582) skróci czas przejazdu z Kielc do Warszawy do ok. 2 h 20 min i poprawi skomunikowanie województwa z innymi regionami kraju. Będzie to dobry szlak w stronę Łodzi i oferta szybkich, bezpośrednich połączeń na północ kraju – pisze PKP PLK.

Na szlaku Włoszczowa – Czarnca – Żelisławice (linia nr 61) trwa wymiana jednego toru. Zabudowano dwa rozjazdy dostarczone na plac budowy w blokach. Umożliwiają one sprawne połączenia istniejących linii z planowaną do budowy nową łącznicą. Przebudowana zostanie też sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Od 11 lipca br. roboty obejmą drugi tor. Wykonywane prace są częścią inwestycji – budowy ponad 3 km linii z Czarncy do stacji Włoszczowa Północ. Roboty zostały uwzględnione w czerwcowej korekcie rozkładu jazdy.

Nowa linia łącząca stację Włoszczowa Północ z Czarncą będzie ok. 3,2-kilometrową zelektryfikowaną linią jednotorową. Odcinek zostanie przystosowany do ruchu dwukierunkowego do prędkości 100 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych. W ramach inwestycji zabudowane zostaną tory, sieć trakcyjna i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które pozwolą na sprawny i bezpieczny przejazd pociągów. Zakończenie robót zaplanowano na 2019 r. Zadanie pn. „Budowa linii kolejowej nr 582 Czarnca – Włoszczowa Północ” jest realizowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Wartość projektu to ok. 42,8 mln zł, w tym dofinansowanie UE wynosi ponad 36 mln zł – informuje PLK.

Wykonawcą prac jest ZUE, a jak już informowaliśmy, wagony systemu Switcher firmy KZN Bieżanów dostarczyły bloki rozjazdów Rz60E1-1200-1:18,5 na budowę łącznicy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowa łącznica Czarnca – Włoszczowa Północ gotowa. Pociągów brak

Infrastruktura

Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy

Infrastruktura

Powstanie nowa łącznica w Lublinie

Fotorelacje

Powstanie nowa łącznica w Lublinie

jar, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2019

Zobacz również:

Nowa łącznica Czarnca – Włoszczowa Północ gotowa. Pociągów brak

Infrastruktura

Budowa łącznicy w Czarncy wreszcie rusza, ale termin jeszcze późniejszy

Infrastruktura

Powstanie nowa łącznica w Lublinie

Fotorelacje

Powstanie nowa łącznica w Lublinie

jar, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5