Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
22-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Siemens Mobility rozpoczął w Monachium montaż pierwszych wagonów sterowniczych szybkich zestawów push-pull, które zamówiły Koleje Czeskie.

Kontrakt, w ramach którego budowane są wagony sterownicze, opiewa na łącznie 180 wagonów. 20 z nich to właśnie wagony sterownicze, które od czoła są łudząco podobne do lokomotyw Siemens Vectron. Ma to swoje uzasadnienie praktyczne – kabina zarówno w lokomotywie jak i w wagonie sterowniczym będzie identyczna, również np. w wypadku zderzenia ze zwierzyną będzie można unifikować części zamienne dla obu czół zestawów.

Zgodnie z umową, wszystkie wagony sterownicze budowane są przez Siemensa pod Monachium, natomiast pozostałe wagony powstaną w fabryce Škody w Ostrawie. Konsorcjum Siemens- Škoda startowały bowiem w przetargu razem i podzielił się produkcją według wcześniej ustalonych zasad. Škoda ma już doświadczenie z budową takich wagonów, ponieważ jeżdżą już one w ramach krajowych połączeń InterJet.

– Trudność projektu i znaczną złożoność nowoczesnych pojazdów szynowych ilustruje fakt, że w każdym wagonie sterowniczym zainstalowanych jest łącznie 40 kilometrów kabli dla wszystkich systemów – poinformowały Koleje Czeskie, zachwalając jednocześnie posiadane już zestawy push-pull RailJet.

– Nie martwimy się o ich awaryjność. Ich poprzednicy, zestawy Railjet, należą do naszych najbardziej niezawodnych pociągów i mają już za sobą wiele milionów kilometrów bezawaryjnej pracy – podała czeska spółka.

Według założeń z początku 2022, nowe zestawy push-pull, ciągnięte przez lokomotywy Siemens Vectron, będą kursować w pociągach międzynarodowych, m.in. do Niemiec (na linii Praga - Hamburg) do Austrii na Słowację i Węgry (obsłużą bardzo długą trasę z Budapesztu do Hamburga), od 2024 roku. Być może będzie to jednak dopiero grudzień przyszłego roku. Na początek będą rozpędzać się do 200 km/h (na terenie Niemiec), a w przyszłości – do 230 km/h.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5