Dwa zespoły urbanistów opracowujących plany zagospodarowania okolic Stadionu Narodowego zaznaczyły przebieg metra w innym miejscu. Tunele "rozjeżdżają się" o 150 metrów - pisze "Gazeta Wyborcza".
Dla okolic Stadionu Narodowego obowiązują aż trzy plany zagospodarowania: Portu Praskiego, rejonu Dworca Wschodniego i bezpośredniego sąsiedztwa stadionu. Dwa ostatnie uwzględniają przebieg trzeciej linii metra, planowanej od Dworca Zachodniego na Gocław. Jak zauważyli internauci z forum www.skyscrapercity.com, różnica między miejscem, gdzie zaczyna się linia na jednym planie, a kończy na drugim wynosi aż 150 metrów!
- Przebieg tunelu ustalaliśmy na podstawie analizy zrobionej przez firmę Sener na zlecenie ratusza - zapewnia Krzysztof Domaradzki z pracowni Dawos, która odpowiada za plan okolic Dworca Wschodniego. - Na posiedzeniu Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej zwracaliśmy uwagę, że plan okolic Stadionu nie uwzględnia trasy wytyczonej przez to opracowanie - czytamy w "Gazecie Wyborczej"
- Nanieśliśmy na projekt informacje o przebiegu tuneli, które w formie elektronicznej dostaliśmy od Metra Warszawskiego - zapewnia Marcin Świetlik z pracowni BPRW, która zaplanowała otoczenie stadionu. Obiecuje: - Sprawdzę, skąd wzięła się różnica. Jeżeli będzie konieczna poprawka, nie będzie z tym problemu.
Rzecznik Metra Krzysztof Malawko nie wyklucza, że nie wszystkie pracownie otrzymały ostanie zmiany w przebiegu linii, gdyż jej przebieg się dopiero krystalizuje, a niedługo mogą się pojawić kolejne poprawki. Dodatkowo planiści dostają materiały z miejskiego biura drogownictwa, a nie bezpośrednio od spółki Metro Warszawskie - poinformował "Gazetę Wyborczą"
Więcej