Partnerzy serwisu:
Pasażer

Sezonowe pociągi do Buska-Zdroju. Czy rozkład można było ułożyć lepiej?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Sezonowe pociągi do Buska-Zdroju. Czy rozkład można było ułożyć lepiej?
fot. Błękitna Chusteczka
Popularny blog kolejowy Błękitna Chusteczka przeanalizował rozkład jazdy pociągów do Buska. Zdaniem autora, dużym problemem jest brak skomunikowań.

Jak czytamy na blogu Błękitna Chusteczka, pociągi z Kielc do Buska-Zdroju "bez wątpienia byłyby hitem tegorocznych wakacji, gdyby nie fatalnie ułożony rozkład jazdy dwóch par weekendowych kursów". – Nowoczesne Impulsy nowosądeckiego Newagu kuszą wygodnymi siedzeniami, które daremnie czekają na chętnych. Ci może by się znaleźli, gdyby nie brak skomunikowań na stacji w Kielcach. Ratując ideę przywracania kolei do Buska, przewoźnik mógłby uruchomić pociągi w dłuższych relacjach, np. do Katowic. Mimo, że początkowo Przewozy Regionalne planowały uruchomienie pociągów w takiej relacji, ostatecznie przewoźnik wycofał się ze swoich planów. I mamy to, co mamy. Rachityczną ofertę, która „krzywdy” busom raczej nie zrobi – czytamy.

Dłużej niż autobusem

Analizę rozkładu bloger zaczyna od pociągu odjeżdżającego z Kielc o 11:03. – Na kurs ten załapią się pasażerowie jadący pociągiem PKP Intercity Morcinek z Radomia, przyjazd do Kielc na 9:44. Mały zysk, bo do Radomia na Morcinka nie dojedziemy z Warszawy. Wszystko przez przedłużający się remont lk 8, który nie wiadomo kiedy się zakończy, ponieważ nawet PLK nie jest zadowolona z zaangażowania wykonawcy modernizacji. Za to na 10:22 przyjeżdża do Kielc pociąg regio z Katowic przez Włoszczowę. Drugi pociąg z Katowic, tym razem przez Tunel i Kozłów przyjeżdża do Kielc o 11:04 – minutę po odjeździe składu do Buska. Jednak jak wskazuje jeden z czytelników, na skład do Buska można się przesiąść w Sitkówce Nowiny (errata). To jeszcze nie koniec absurdów, bo o 11:07 do Kielc przyjeżdża pociąg IC z Olsztyna przez Warszawę. Jest to pierwszy pociąg ze stolicy do Kielc, także do Buska warszawka będzie jeździć busami. Krakowiacy również nie mają co liczyć na kolej, chyba że chcą podróżować o wiele dłużej i z przesiadkami. Taka jazda się po prostu nie opłaca w porównaniu do dwugodzinnej podróży bezpośrednim, a jakże busem. Na przedpołudniowy kurs do Buska załapią się pasażerowie IC Bolko z Wrocławia, który do Kielc przyjeżdża o 10:52, a także pociągu REGIO z Ostrowca Świętokrzyskiego - czytamy.

W ten sam sposób rozkomunikowane są również kolejne połączenia i większość powrotnych. Jak podsumowuje autor, Busko-Zdrój miałoby niezłe połączenie kolejowe, gdyby nie kiepski rozkład. – Czy można było ułożyć go lepiej? Pewnie tak, ale np. w przypadku rozkomunikowania porannego pociągu z Warszawy (w Kielcach o 11:07), gdyby PR zdecydowały się opóźnić odjazd Regio do Buska, a skład wróciłby do Kielc odpowiednio później, to skomunikowanie z pociągiem powrotnym do Warszawy mogłoby zostać zerwane (...). Na pewno lepiej by było, gdyby zostały zaplanowane w dłuższych relacjach, np. z Katowic. Ciekawe czy uda się to w przyszłym roku? – pyta retorycznie.

PR: Najważniejsze były połączenia ze Śląska


O rozkład zapytaliśmy spółkę Przewozy Regionalne. – Zgodnie z ustaleniami z organizatorem przewozów tj. Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego oraz sugestiami przedstawicieli uzdrowisk z Buska-Zdroju, że większość kuracjuszy do Buska-Zdroju przyjeżdża ze Śląskiego, pociągi relacji Kielce – Busko-Zdrój i Busko-Zdrój – Kielce zostały skomunikowane przede wszystkim z pociągami z kierunku Śląska – tłumaczy rzecznik spółki Dominik Lebda.

Jak dodaje, konstruowanie rozkładu jazdy uwzględniającego wszystkie potencjalne skomunikowania jest utrudnione w trakcie trwających modernizacji linii kolejowych. – Taka sytuacja ma miejsce m.in. w przypadku ewentualnego skomunikowania powyższych pociągów z innymi kursującymi z/do Kielc, a także z/do Warszawy, niemniej liczymy, ze zakończenie inwestycji infrastrukturalnych wpłynie nie tylko na podniesienie komfortu podróży naszych pasażerów, ale także na możliwość tworzenia rozkładu jazdy uwzględniającego możliwie największą liczbę skomunikowań – podsumowuje.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5