Partnerzy serwisu:
Pasażer

Rozkład jazdy 2018/19 na Dolnym Śląsku. Ruszają pociągi Sędzisław - Královec

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Rozkład jazdy 2018/19 na Dolnym Śląsku. Ruszają pociągi Sędzisław - Královec
Fot. Koleje Dolnośląskie
9 grudnia zmienia się kolejowy rozkład jazdy pociągów w całej Europie. Oprócz przewoźników dalekobieżnych rozkład jazdy zmienia się także u operatorów regionalnych. Sprawdziliśmy jakich zmian mogą oczekiwać pasażerowie Kolei Dolnośląskich.

Na linii Wrocław – Jelcz Laskowice – (Opole Gł.) zaplanowano uruchomienie dodatkowych 2 par pociągów w okresie porannego i popołudniowego szczytu przewozowego. Nowością będzie powrót 2 par bezpośrednich pociągów relacji Wrocław Gł. – Jelcz Laskowice – Opole Gł., co umożliwi m.in. wygodny dojazd do stolicy Dolnego Śląska mieszkańcom wschodniej części gminy Jelcz, jak i pasażerom z Opolszczyzny.

Nowością będzie poranna para pociągów weekendowych relacji Nysa – Wrocław Gł., która umożliwi bezpośrednie dojazdy do Wrocławia oraz Nysy, skąd będzie możliwe dotarcie w Góry Opawskie.

Wrocław – Strzelin – Kłodzko – Międzylesie

Zostanie uruchomiona nowa para pociągów w relacji do Strzelina, co pozwoli na uzupełnienie siatki połączeń w godzinach porannego szczytu przewozowego. Układ pozostałych połączeń będzie zbliżony do obecnego, przy czym przewidziano w większym zakresie połączenie relacji z pociągami z/w kierunku Rawicza (7 par), co pozwoli na bezpośredniej przejazdy do innych stacji we Wrocławiu. Ponadto obok połączenia z Poznania w rejon Kotliny Kłodzkiej kursowała będzie również bezpośrednia para pociągów z Zielonej Góry.

Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna

Zasadniczy układ połączeń zostanie zachowany, przy czym zrezygnowano z uruchamiania jednej pary połączeń w ciągu dnia w okresie międzyszczytowym z uwagi na niewielkie zainteresowanie podróżnych. Dzięki wydłużeniu relacji jednej pary pociągów Görlitz – Jelenia Góra do Wałbrzycha liczby par pociągów nie ulegnie zmianie, a jednocześnie mieszkańcy zyskają możliwość porannych dojazdów do pracy do Jeleniej Góry oraz bezpośredni dojazd do Niemiec.

W weekendy zaplanowano uruchomienie nowej pary pociągów relacji Wrocław – Szklarska Poręba Górna (skomunikowanych w kierunku Liberca), a odjazd pociągu relacji Szklarska Poręba Górna – Poznań Gł. przewidziano 2 h później, co pozwoli na spędzenie dodatkowego czasu w górach.

Wrocław – Jaworzyna Śl. – Świdnica – Dzierżoniów oraz Wrocław – Wołów – Głogów – Zielona Góra

Ofertę zmodyfikowano poprzez wydłużenie relacji wszystkich pociągów z Wrocławia Gł. do Dzierżoniowa (łącznie 6 par), a także zmianę godzin kursowania 1 pary w celu lepszego dostosowania do oczekiwań podróżnych. Łącznie z zaplanowanymi skomunikowaniami w Jaworzynie Śl. mieszkańcy Świdnicy i Dzierżoniowa będą mieli do dyspozycji 14 par połączeń z Wrocławiem.

Zostanie zachowany zasadniczy układ połączeń na odcinku do Głogowa, przy czym przewidziano wydłużenie 1 pary pociągów z Wołowa do Ścinawy. Ponadto w uzgodnieniu z województwem lubuskim wydłużono relację 1 pary połączeń z Głogowa do Zielonej Góry oraz przewidziano uruchomienie nowej pary pociągów Zielona Góra – Głogów.

Więcej pociągów między Legnicą, Jaworzyna Śląską, Dzierżoniowem i Kamieńcem Ząbkowickim

Na linii przewidziano uruchomienie nowej porannej pary pociągów relacji Legnica – Dzierżoniów Śl., która umożliwi dojazdy do pracy do Legnicy, Świdnicy i Dzierżoniowa, także dzięki skomunikowaniom w Jaworzynie Śl. nawiązanie połączeń w/z kierunku Wrocławia. Łącznie z wydłużonymi relacjami pociągów z/do Wrocławia na odcinku Jaworzyna Śl. – Świdnica – Dzierżoniów kursować będzie 14 par pociągów. We współpracy z województwem opolskim przewidziano uruchomienie 2 par weekendowych pociągów relacji Kłodzko Gł. – Gliwice.

W kierunku Bolesławca liczba i godziny kursowania pociągów pozostaną bez zmian z wyjątkiem podzielenia relacji pierwszego i ostatniego pociągu z/do Węglińca na stacji Legnica. W wyniku zmian w organizacji połączeń w relacji Wrocław – Drezno zwiększeniu ulegnie (z 7 do 9 par) liczba połączeń bezpośrednich w relacji Wrocław Gł. – Lubań Śl. W weekendy natomiast zostaną uruchomione dwie pary pociągów relacji Wrocław Gł. – Żary – Forst Lausitz. Z uwagi na brak zainteresowania ze strony podróżnych zrezygnowano z uruchamiania wczesnoporannego oraz późnowieczornego połączenia na odcinku Zgorzelec – Lubań.

Odłożone reaktywacje pociągów do Milicza i Lubina

Nowością będzie uruchomienie 7 par pociągów do Krotoszyna przez Milicz, w wyniku czego łączna ilość połączeń na odcinku Wrocław Gł. – Oleśnica wzrośnie z 20 do 23 par. Co istotne nastąpi zwiększenie liczby połączeń w okresie popołudniowego szczytu przewozowego oraz w godzinach wieczornych, o co wnioskowali pasażerowie.

Z uwagi na przedłużające się prace modernizacyjne prowadzone przez PKP PLK na odcinku Grabowno Wielkie – Milicz – Zduny inauguracja kursowania pociągów w pełnej relacji została przesunięta na 11.02.2019 r. Do tego czasu pociągi w liczbie 6 par będą kursować w skróconej relacji do stacji Oleśnica.

Mimo zapowiedzi, pociągi pasażerskie nie powrócą w grudniu do Lubina. Reaktywacja pociągów na odcinku od Legnicy do Lubina nastąpi zapewne dopiero w lipcu 2019 roku, ze względu na przedłużające się prace modernizacyjne zlecone przez PKP PLK.

Pociągi transgraniczne

Największym wydarzeniem będzie reaktywacja, po 14 latach, pociągów w relacji Sędzisław – Kamienna Góra – Královec. Stanie się to już 9 grudnia. Każdego dnia w trasę wyjedzie 7 par pociągów, z których pierwszy i ostatni skończy bieg w znacznie większym od Královca Trutnowie. Po linii kursować będą czeskie „motoraki” serii 810, uruchomiane na podstawie umowy z Kolejami Dolnośląskimi przez GW Train. Pierwszy pociąg wyjedzie z Czech po godzinie 6 rano, ostatni po godzinie 18. Z Sędzisławia pierwszym pociągiem wyjedziemy o godzinie 7, ostatnim tuż przed 19. Przejazd całej trasy trwać będzie około 32 minuty. Bilet na trasie Sędzisław – Lubawka kosztować ma 6,50 zł, z Kamiennej Góry do Lubawki 4,40 zł.

Istotne zmiany zaplanowano w zakresie oferty przewozów transgranicznych. Połączenia w relacjach do/z Drezna będą realizowane z przesiadaniem na stacji Węgliniec, o czym pisaliśmy tutaj. Utrzymany zostanie kształt oferty połączeń w relacji Jelenia Góra – Zgorzelec – Görlitz (6,5 pary pociągów skomunikowanych z połączeniami w/z kierunku Drezna), przy czym poranny i wieczorny pociąg będzie kursował w wydłużonej relacji z/do Wałbrzycha, co pozwoli na lepsze skomunikowanie aglomeracji wałbrzyskiej z Niemcami.

W wyniku uzgodnień z województwem lubuskim rozszerzono ofertę połączeń Zielona Góra – Zgorzelec – Görlitz (4 pary codziennych pociągów), co przyniesie korzyści nie tylko mieszkańcom lubuskiego, ale również podróżnym z powiatów zgorzeleckiego, lubańskiego i bolesławieckiego zainteresowanym dojazdem do Zielonej Góry.

Przebudowano ofertę weekendowych połączeń realizowanych do stacji Forst Lausitz poprzez znaczne przyspieszenie godzin kursowania porannego pociągu z Wrocławia oraz uruchomienie drugiej pary pociągów bezpośrednich relacji Wrocław Gł. – Forst Lausitz, skomunikowanych z pociągami do Cottbus (i dalej Berlina).

W zakresie połączeń do Republiki Czeskiej przewidziano uruchomienie dodatkowych nowych weekendowych 2 par pociągów relacji Liberec – Szklarska Poręba Górna, skomunikowanych w Harrachovie z pociągami z Pragi oraz w Szklarskiej Porębie z pociągami w kierunku Wrocławia. W odpowiedzi na wnioski turystów z Polski rozszerzono termin kursowania porannego pociągu (połączenie będzie funkcjonować codziennie).

W wyniku obserwowanego dużego zainteresowania połączeniami do Skalnego Miasta (przejście Mieroszów/Meziměstí) we współpracy z Krajem hradeckim wprowadzono modyfikacje oferty w postaci: wydłużenia terminu kursowania pociągów o weekendy w miesiącu wrześniu, zmiany godziny odjazdu pociągu z Wrocławia na bardziej dogodną (ok. 6:40), wydłużenia relacji jednej pary pociągów Wałbrzych Gł. – Mezimesti do Adršpachu oraz poprawienia skomunikowań w kierunku Nachodu. Przez przejście Międzylesie/Lichkov zaplanowano kursowanie 4 par codziennych pociągów skomunikowanych w Międzylesiu (2 pary) Lichkovie (2 pary) z połączeniami w/z kierunku Wrocławia i Usti n. Orlici.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Jakub Rösler 18 lipca 2023

Koleje Dolnośląskie dojadą do Góry. Autobusem

Pasażer

ŁKA chce zwiększyć pracę przewozową o 20%

Kolej

ŁKA chce zwiększyć pracę przewozową o 20%

Roman Czubiński 17 kwietnia 2018

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Jakub Rösler 18 lipca 2023

Koleje Dolnośląskie dojadą do Góry. Autobusem

Pasażer

ŁKA chce zwiększyć pracę przewozową o 20%

Kolej

ŁKA chce zwiększyć pracę przewozową o 20%

Roman Czubiński 17 kwietnia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5