Modernizacja magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem nie skończy się w 2021 r. Zarządca infrastruktury poinformował o kolejnym opóźnieniu tej ważnej inwestycji. Prace w Łowiczu powodują wciąż duże utrudnienia w ruchu na linii kolejowej nr 15 biegnącej w stronę Łodzi.
Na naszych łamach informowaliśmy już o
zamieszaniu, jakie spowodowało wydłużenie robót na stacji w Zgierzu. Dwa tygodnie dłużej niż zakładano cała trasa z Łodzi Kaliskiej do Łowicza Głównego obsługiwana jest komunikacją zastępczą, a informację o zmianie harmonogramu robót zarządca infrastruktury przekazał Łódzkij Kolei Aglomeracyjnej tak późno, że ta nie zdążyła opracować rozkładu jazdy. Wyjazd ze zgierskiej stacji na linię nr 15 ma być ostatecznie otwarty w najbliższą niedzielę, ale nie oznacza to końca utrudnień dla pasażerów korzystających z jednego z najważniejszych połączeń ŁKA.
Podróż z Łodzi do Łowicza nadal z przesiadką Z powodu opóźnienia innej inwestycji – modernizacji magistrali E20 na odcinku Warszawa – Poznań – nadal nie będzie bowiem możliwości wjazdu do Łowicza od strony Łodzi. – Ze względu na prace na stacji Łowicz Główny oraz na łącznicy kolejowej Łowicz Przedmieście – Łowicz Główny autobusowa komunikacja zastępcza na odcinku Łowicz Przedmieście – Łowicz Główny będzie obowiązywała również w okresie do 7 listopada tego roku – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że w Łowiczu prace obejmują obecnie przede wszystkim peron nr 2 i układ torowy po zachodniej stronie stacji.
Równolegle budowane jest przejście podziemne, które zastąpi kładkę nad peronami (trwają roboty w jego części od strony miasta). Prace toczą się także przy moście nad rzeką Pisia-Zwierzyniec oraz przy nowym wiadukcie nad ul. 3 Maja. – Zmodernizowany został natomiast już peron nr 1. Wybudowane zostało również nowe Lokalne Centrum Sterowania, które zastąpi istniejące nastawnie – informuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury.
Opóźnienie kontraktu na LCS Łowicz wciąż rośnieW Kutnie trwa natomiast przebudowa stacji od strony budynku dworcowego wraz z peronami nr 1 (przy budynku) oraz 2 (w stałym układzie to najważniejszy peron, przy którym przystają głównie pociągi jadące w ciągu Warszawa – Poznań). – Postępuje też modernizacja torów na szlakach Sochaczew – Bednary, Łowicz Główny – Jackowice oraz Stara Wieś – Kutno – relacjonuje nasz rozmówca. W Nowej Suchej budowane są perony.
Mimo że PKP PLK wskazują na postępy w pracach, podają coraz odleglejsze terminy ich spodziewanego zakończenia. Jeszcze w czerwcu spółka przewidywała, że kontrakt obejmujący
fragment przypisany do Lokalnego Centrum Sterowania w Łowiczu zostanie zamknięty w listopadzie przyszego roku, co oznaczało dziesięć miesięcy opóźnienia względem pierwotnych planów. – Wszystkie prace na obszarze LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew) obejmujące stację Łowicz Główny planowane są do 2022 r. – stwierdza tymczasem dziś Rafał Wilgusiak. Tłumaczy, że na przesunięcie terminu wpłynęły m.in. nieprzewidziane kolizje infrastrukturalne. – Pozostajemy w stałym kontakcie z wykonawcą, Trakcją-PRKiI, w celu optymalizacji prac – zapewniają służby prasowe inwestora.