Na budowie nowego przystanku kolejowego Pabianice Północne powstała konstrukcja pierwszego z dwóch peronów. Wartość prac wynosi ok. 14 mln zł.
W Pabianicach przy przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Lutomierskiej PLK SA wybudowały konstrukcję pierwszego peronu, który zapewni obsługę podróżnych w stronę Zduńskiej Woli, Łasku i Sieradza – informuje spółka. Przy wzmocnionym nasypie ustawiono ścianki peronowe. Układane są płyty peronowe z antypoślizgową nawierzchnią. Równocześnie kontynuowane są prace związane z budową drugiego peronu przy sąsiednim torze. Z obu stron linii kolejowej wyrównywany jest teren i zabezpieczane nasypy.
Dwa perony jednokrawędziowe o długości 150 metrów wyposażone będą w ławki, wiaty, informację pasażerską, oświetlenie. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się dostęp do pociągów zapewnią pochylnie. Będą miejsca parkingowe oraz wiata rowerowa. Zakończenie inwestycji nastąpi w IV kwartale 2023 r.
Jak podaje PLK, na czas prac w rejonie przystanku ruch pociągów odbywa się po jednym torze na odcinku Łódź Lublinek – Pabianice.
Znacznie opóźniony projekt, w ramach którego powstaje przystanek Pabianice Północne (
pierwotnie pod inną nazwą), obejmuje również budowę nowej infrastruktury pasażerskiej na stacji Zduńska Wola, która zapewni efektywne wykorzystanie transportu kolejowego. Wspólnie z miastem realizowane są prace w budynku dworca i placu przydworcowym. Inwestycja sprawi, że dworzec stanie się bardziej funkcjonalny. Wygodniejsze podróże zapewni nowy układ kas biletowych oraz połączenie poczekalni z częścią komercyjną. Powstaną nowe, dostępne toalety, a budynek zostanie podłączony do miejskiej sieci cieplnej. Na placu przed dworcem będą nowe jezdnie i chodniki, a także zadaszone dojście do przejścia podziemnego. Zaplanowana została budowa stanowisk dla autobusów, miejsca parkingowe oraz stojaki dla rowerów – czytamy w komunikacie prasowym.
Obecnie remont prowadzony jest wewnątrz budynku dworca. Są tam montowane m.in. instalacje elektryczne, wodne. Prowadzone są roboty wykończeniowe w pomieszczeniach. Prace nie wpływają na dostęp podróżnych do pociągów.
W ramach projektu pn. „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego” powstały również nowe kładki nad torami w Strykowie i Głownie na linii między Łodzią a Łowiczem. Obiekty wyposażone w windy umożliwiają lepsze zintegrowanie stacji kolejowej z miastem.