Partnerzy serwisu:
Pasażer

Rosną szansę na pociąg z Wenecji do Lublany

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Rosną szansę na pociąg z Wenecji do Lublany
Fot. M. SzymajdaETR 700 w Bolonii
Rozpoczęły się przejazdy testowe składów zespolonych serii ETR 700 na linii Wenecja Mestre – Sežana. Wlosi i Słoweńcy coraz poważniej myślą o reaktywacji połączeń między Lublaną a Wenecją, lub nawet miastami w głębi półwyspu.

11 grudnia pociąg zestawiony z zespołu trakcyjnego ETR 700 wyjechał ze stacji Mestre pod Wenecją i przez Portogruaro, Monfalcone, Bivio Aurisina i Villa Opicina dojechał do granicy ze Słowenią (z uwagi na układ linii kolejowej pociąg w tej relacji niestety ominie największe miasto regionu - Triest). Później włoscy kolejarze, z pomocą słoweńskich kolegów, dojechali do pierwszej stacji w Słowenii, w miejscowości Sežana.

Przejazd testowy miał na celu sprawdzenie działania pokładowych systemów bezpieczeństwa ETCS na terenie Włoch i Słowenii. Urządzenia będą montowane w kolejnych ETR 700. Ułatwieniem w reaktywacji połączenia łączące Wenecję z Lubljaną ma być fakt, że w obu krajach jeździ się (z wyjątkiem linii KDP) pod tym samym napięciem. W Słowenii charakter linii jest wybitnie górski i osiąga się tam prędkości od 70 do 100 km/h. Na nizinie we Włoszech, do Wenecji, po konwencjonalnej linii można jechać 150 km/h.

Dyskusja na temat reaktywacji pociągów wjeżdżających w głąb Włoch, a nie tylko do Triestu (dojeżdża tu obecnie zaledwie jeden pociąg EC z Wiednia przez stolicę Słowenii) czy przygranicznej stacji Villa Opicina (tu, obok wspomnianego składu EC, dojeżdżają zaledwie trzy pociągi ze Słowenii) trwa od 2021, gdy Włosi w ramach testu uruchomili pociąg ETR1000, który dojechał do granicy słoweńskiej. Na razie brak jest jednak konkretów.

Wykorzystanie zespołów trakcyjnych ETR 700 o niezwykłe niefortunnej historii (składy zwrócili Holendrzy, a po modernizacji kupiła je Trenitalia) na linii z Wenecji do Lubljany mogłoby być ciekawym pomysłem na te nowoczesne składy.

Więcej o tych pojazdach piszemy tutaj. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czechy: Będą pierwsze linie kolejowe pod wyłączną kontrolą ETCS

Infrastruktura

Czechy: Będą pierwsze linie kolejowe pod wyłączną kontrolą ETCS

Urząd Transportu Kolejowego 22 marca 2024

Gama z Olavion będzie często goscić na PKM

Tabor i technika

Gama z Olavion będzie często goscić na PKM

Pomorska Kolej Metropolitalna 15 marca 2024

GSM-R: Wkrótce nowy harmonogram

Infrastruktura

GSM-R: Wkrótce nowy harmonogram

Roman Czubiński 20 lutego 2024

Włoski minister zatrzymał pociąg na stacji, której nie było w rozkładzie

Prawo i polityka

Włoski prywatny operator Italo grozi wstrzymaniem przewozów

Biznes

Koleje Włoskie szukają dostawcy 250 ezt. Przed szansą także Newag?

Tabor i technika

Zobacz również:

Czechy: Będą pierwsze linie kolejowe pod wyłączną kontrolą ETCS

Infrastruktura

Czechy: Będą pierwsze linie kolejowe pod wyłączną kontrolą ETCS

Urząd Transportu Kolejowego 22 marca 2024

Gama z Olavion będzie często goscić na PKM

Tabor i technika

Gama z Olavion będzie często goscić na PKM

Pomorska Kolej Metropolitalna 15 marca 2024

GSM-R: Wkrótce nowy harmonogram

Infrastruktura

GSM-R: Wkrótce nowy harmonogram

Roman Czubiński 20 lutego 2024

Włoski minister zatrzymał pociąg na stacji, której nie było w rozkładzie

Prawo i polityka

Włoski prywatny operator Italo grozi wstrzymaniem przewozów

Biznes

Koleje Włoskie szukają dostawcy 250 ezt. Przed szansą także Newag?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5