Od przeszło roku nie udało się wysłać do modernizacji 14 wagonów pasażerskich, na przebudowę których PKP Intercity podpisało kontrakt z konsorcjum z udziałem Mag-Train i Pozbud.
Umowa na wykonanie naprawy głównej i modernizacji 14 wagonów nietypowej serii 111Alux i 112Alux została podpisana w ubiegłym roku 10 września. Konsorcjum dwóch firm należących do grupy kapitałowej Compremum po raz pierwszy otrzymało duże zlecenie od PKP Intercity. Przebudowanych ma być 9 wagonów pierwszej klasy i 5 wagonów klasy 2. W ramach kontraktu konsorcjum ma wykonać także późniejszy przegląd wagonów na poziomie P3 (
więcej na temat przetargu piszemy tutaj). Compremum wygrało w przetargu z ZNTK Mińsk Mazowiecki, które oczekiwało większej kwoty za przeprowadzenie prac.
Do dziś jednak przy wagonach nie rozpoczęły się żadne prace. Tymczasem w pierwotnej wersji zamówienia " zamawiający wymagał wykonania naprawy wraz z modernizacją wszystkich wagonów objętych przedmiotem zamówienia, nie później niż w terminie 18 miesięcy od dnia udzielenia zamówienia". Oznaczałoby to, że wagony powinny być zmodernizowane do lutego 2023 roku. Nie ma na to szans, a PKP Intercity informuje, że „zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować prace w przeciągu 24 miesięcy od terminu jej zawarcia.” Na wagony poczekamy więc w najgorszym wypadku do końca lata 2023.
Jak dowiedzieliśmy się w PKP Intercity, na początku września na końcowym etapie były uzgodnienia dokumentacji technicznej do projektu. Obecnie „PKP Intercity obecnie jest w trakcie przekazywania wykonawcy dwóch pierwszych wagonów, które mają zostać poddane modernizacji”.