PKP Intercity zapowiedziało wdrożenie nowego systemu który pomoże lepiej zarządzać relacjami z klientami. W tym celu zaczyna konsultacje rynkowe.
Jak podaje komunikat prasowy, po wyłonieniu
wykonawców nowego Centralnego Systemu Sprzedaży i e-IC 2.0 oraz systemu zarządzania rozkładem jazdy przyszedł czas na kolejną, ważną inwestycję. Przewoźnik planuje wprowadzić nowoczesny system CRM (customer relationship management), który pomoże lepiej zarządzać relacjami z klientami.
Zapis i analiza preferencji klientówPrzewoźnik tłumaczy, że system CRM zmieni oblicze komunikacji pomiędzy PKP Intercity a jego klientami. Obsługa zgłoszeń podróżnych stanie się szybsza a dzięki zgromadzeniu historii ich preferencji oraz interakcji z PKP Intercity w jednym miejscu, udzielone wsparcie będzie mogło zostać lepiej dopasowane do ich indywidualnych potrzeb. Dodatkowo dzięki centralizacji kanałów informacyjnych, komunikacja z podróżnymi zostanie uproszczona i spersonalizowana. Nowy system pozytywnie wpłynie również na jakość treści informacyjno-promocyjnych, które przekazywane są podróżnym. Pasażerowie otrzymają informacje o ciekawych promocjach czy atrakcyjnych kierunkach podróży, dopasowanych do ich preferencji. Nowy CRM pomoże również w zwiększeniu roli automatyki w procesach sprzedażowych, marketingowych i obsłudze podróżnych oraz będzie stanowił istotne wsparcie w pracach analitycznych, tworzeniu zindywidualizowanych prognoz i raportów.
System CRM będzie obejmował obszary takie jak marketing, sprzedaż i obsługa klienta. Na obecnym etapie, w realizację projektu zaangażowanych jest 12 komórek organizacyjnych PKP Intercity. CRM docelowo ma zostać zintegrowany z kilkudziesięcioma systemami oraz bazami danych spółki - czytamy.
Beta nowego systemu sprzedaży już w tym rokuDo tej pory przewoźnik
podpisał cztery umowy z PKP Informatyką, których celem jest m. in. budowa nowego systemu zakupu biletów na stronie internetowej. Jeszcze w tym roku podróżni mają kupować bilety na pociągi w nowym systemie sprzedaży internetowej (w wersji beta), a z pełnej funkcjonalności nowego systemu skorzystają w ostatnim kwartale 2024 roku.
Nowy system e-IC 2.0 zaoferuje podróżnym między innymi nową szatę graficzną i ścieżkę zakupową oraz opcję tworzenia profili zakupowych (gdzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje). Oprócz e-IC 2.0., w drugiej połowie 2024 roku zostanie uruchomiony także nowy Centralny System Sprzedaży z usługą rezerwacyjną. Zastosowana w nim technologia, dzięki elastycznej architekturze pozwoli PKP Intercity na szybsze i łatwiejsze wprowadzanie nowych rozwiązań i funkcji istotnych dla podróżnych – czytamy w informacji prasowej.
W maju 2023 roku spółka podpisała umowę z PKP Informatyką na realizację systemu planowania i obsługi rozkładów jazdy (SPIORJ), który
pozwoli na pełną cyfryzację procesu tworzenia rozkładu jazdy, a także jego realizację - przypomina przewoźnik.