Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rewitalizacja linii Chojnów – Rokitki. Jednak nie “Kopareczka”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rewitalizacja linii Chojnów – Rokitki. Jednak nie “Kopareczka”
fot. Dawid Licheniak, SM42
Linia 316 łącząca Chojnów z Rokitkami ma być oddana do użytku pod koniec 2022 roku. Pierwotnie prace miała wykonać firma Kopareczka, lecz po odwołaniu zmieniono wykonawcę, którym ostatecznie została firma Dolkom Wrocław. Dolkom ma 7 miesięcy na realizację prac, a aktualnie na linii trwają prace porządkowe przed planowaną rewitalizacją.

Kolejną linią, którą chce zrewitalizować Dolny Śląsk, jest odcinek linii 316, od Chojnowa do Rokitek. Obie miejscowości posiadają aktualnie dostęp do kolei, dzięki innym liniom przebiegającym przez te miejscowości, lecz rewitalizacja 316 umożliwi podróże pociągiem z Chojnowa w kierunku Żagania i Żar, a w przyszłości także Chocianowa.

Jak poinformował nas Michał Nowakowski, rzecznik prasowy Marszałka Województwa Dolnośląskiego, aktualnie rozpoczęły się prace porządkowe przed planowaną reaktywacją linii.

– Prace zmierzające do rewitalizacji linii kolejowej nr 316 są w początkowej fazie, trwa porządkowanie terenu, usuwanie starej nawierzchni torowej oraz trwają prace projektowe.
31 sierpnia br. podpisana została umowa z firmą Dolkom Wrocław na przeprowadzenie rewitalizacji. Wykonawca ma 7 miesięcy na realizację zadania – informuje nas Nowakowski.

Rzecznik dodaje też, że aby uruchomić połączenia, konieczne będzie zbudowanie systemu sterowania ruchem kolejowym, co zostało objęte osobnym zadaniem. Ponadto linia musi zostać wpięta w sieć PKP PLK. Planowane oddanie linii to grudzień 2022 roku.

Pierwotnie prace miała wykonać firma Kopareczka, lecz po odwołaniu w tej sprawie zmieniono wykonawcę, którym ostatecznie została firma Dolkom Wrocław. Prace mają objąć nawierzchnię, podtorze, przepusty i mosty, przejazdy oraz kilka peronów. Na nowych strunobetonowych podkładach pojawią się jednak tory stykowe.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5