Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rewitalizacja i elektryfikacja kolei do Łomży zgłoszona do programu Kolej Plus

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Województwo podlaskie poinformowało, że zgłosiło do programu Kolej Plus rewitalizację wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 49 Łomża – Śniadowo i linii nr 36 na odcinku Śniadowo–Łapy. Długo odkładana realizacja tej inwestycji pozwoliłaby przywrócić kolej do Łomży i uruchomić połączenia do Białegostoku.

W maju spółka PKP PLK otworzyła nabór wniosków do Programu Kolej Plus, na który rząd do 2028 roku ma przeznaczyć 6,5 mld zł. Projekty można zgłaszać jeszcze do 26 sierpnia. Jak poinformował samorząd, w ramach programu województwo podlaskie zgłosiło projekt pn. Stworzenie ciągu komunikacyjnego Łomża–Białystok poprzez rewitalizację wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 49 Łomża – Śniadowo oraz elektryfikacja i odbudowa infrastruktury obsługi pasażerskiej na linii nr 36 na odcinku Śniadowo–Łapy.

Inwestycja oczekiwana od lat

Odbudowa połączenia kolejowego liniami nr 36 i nr 49 Łomża – Śniadowo – Łapy jest w planach województwa od lat. Przed rokiem samorząd ograniczył środki unijne na jej realizację, decydując się na zwiększenie nakładów na modernizację linii szerokotorowych na terenie województwa. – Musieliśmy dokonać trudnego wyboru i stwierdziliśmy, że jest to kluczowa inwestycja dla naszego województwa" – wyjaśnił marszałek.

W czerwcu 2020 roku zatwierdzono dofinansowanie dla przygotowania dokumentacji projektowej z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podlaskiego. W tym samym miesiącu PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na przygotowanie rewitalizacji linii nr 49.

Spotkanie z zarządem PKP PLK

Jak czytamy w informacji samorządu, rozwój kolejowej sieci transportowej w województwie podlaskim, a w szczególności nabór wniosków do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej + do 2028 roku były tematami środowego (12.08) spotkania Marka Olbrysia, Wicemarszałka Województwa Podlaskiego i Ireneusza Merchela, Prezesa Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., które odbyło się w Warszawie.

Wicemarszałek Marek Olbryś przyznał, że dostępność transportu kolejowego w regionie ze względu na niewystarczająco rozwiniętą infrastrukturę jest dość słaba. Dlatego tak ważna jest rozbudowa linii kolejowych. - Rewitalizacja i elektryfikacja linii 36 i 49 pozwoli mieszkańcom subregionu łomżyńskiego na podróż do stolicy województwa z prędkością nawet 120 km/h. Podróż z Łomży do Białegostoku zajęłaby tylko około 80 minut. Rozbudowa infrastruktury kolejowej pobudzi ekonomicznie tę cześć naszego regionu i wzmocni potencjał transportowy oraz gospodarczy całego województwa podlaskiego – podkreślił wicemarszałek.

Na razie nie mamy informacji, czy województwo zgłosiło jeszcze inne projekty do programu Kolej Plus, oraz jakie inwestycje planowane są w takim razie do realizacji z funduszy unijnych w nowej perspektywie finansowej UE.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5