Gmina Rewal ogłosiła przetarg na modernizację taboru kolejowego Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w ramach dofinansowywanego z funduszy Unii Europejskiej programu rewitalizacji zabytkowej linii o rozstawie szyn 1000 milimetrów.
W ubiegłym roku, po dwóch nieudanych przetargach, wybrany został wykonawca remontu i przebudowy linii kolejowej w obrębie miejscowościach Trzęsacz, Rewal, Śliwin, Niechorze i Pogorzelica o długości 10,173 km. Teraz kolej na modernizację taboru. Wszystko w ramach dotowanego z Unii Europejskiej programu rewitalizacji zabytkowej linii.
Przetarg na modernizację taboru obejmuje 14 wagonów pasażerskich (w tym 2 motowozy MBX), 2 lokomotywy spalinowe oraz jeden parowóz. Jeśli chodzi o zakres robót, to składające się na skład spalinowy 2 lokomotywy spalinowe typu Lxd 2 przejdą naprawę główną, 4 wagony typu Bxhpi, w tym 2 szt. z WC i 2 szt. bez przejdą remont, podobnie jak 2 wagony spalinowe typu MBX, i wagon dla niepełnosprawnych.
W składzie parowym (retro) na który składa się, naprawa główna będzie wymagana przy parowozie Px48, a 4 wagony typu Bxhpi o podwyższonym standardzie, (w tym 2 szt. z WC i 2 szt. bez WC), i wagon tzw. „prezydencki” przejdą pełny remont. 2 węglarki przejdą natomiast remont podwozia ((pisownia ogłoszenia o przetargu - przyp. red.). Wszystkie prace przy modernizacji taboru mają się zakończyć do 31 października 2012 roku.
Oferty zostaną otwarte 27 marca.