Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Retro Jazzy dla Warszawy - wygląd potwierdzony

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Retro Jazzy dla Warszawy - wygląd potwierdzony
Dzisiaj (17 października) władze Warszawy potwierdziły ujawniony przez „Transport Publiczny” wygląd tramwajów Jazz Duo. Dostawy 45 pojazdów rozpoczną się w lipcu 2014 r.

Wizualizacje, zaprezentowane przez władze miasta, przedstawiają już tramwaj w warszawskim malowaniu. Nowe pojazdy dostarczy PESA, która złożyła najtańszą, ale też najwyżej punktowaną ofertę. Kryterium oceny ofert stanowiły w 60% cena i w 40% rozwiązania techniczne i funkcjonalne, w tym: odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej tramwaju (8%), szerokość przejścia wzdłuż tramwaju (8%), płaskość podłogi na całej długości przejścia w części pasażerskiej (6%), masa własna tramwaju (6%), ustawienie siedzeń (5%), poziom dźwięku na zewnątrz (4%), średnica koła wózka (3%). Jazz Duo otrzymał maksymalną liczbę punktów we wszystkich kategoriach, za wyjątkiem masy własnej, choć ta i tak uległa zmniejszeniu w porównaniu do Swingów.

Na niepełne trasy

Stolica zamówiła dwukierunkowe tramwaje z myślą o obsłudze linii w czasie remontów czy budowy nowych tras. Pojawiają się też pomysły wybudowania torów odstawczych przy punktach węzłowych, w których brakuje miejsca na pętlę. Jazzy Duo nie będą pierwszymi dwukierunkowymi tramwajami w Warszawie – PESA już wcześniej, w ramach kontraktu na 186 tramwajów, dostarczyła sześć Swingów Duo do obsługi niepełnej trasy przez Most Północny.

Rany boskie, będę jeździć kioskiem

Warszawa miała do wyboru cztery propozycje wyglądu. Władze postawiły na stylistykę retro. Wybór ten budzi obecnie sporo emocji. Tramwaj przypomina wozy eksploatowane we Francji, które często wyróżniają się nietypowym i odważnym wyglądem – wielu komentujących zwraca uwagę na podobieństwo z pojazdami, które jeżdżą po Marsylii. Krytykujący wybraną propozycję przezywają też tramwaj „kioskiem”. Komentujący zwracają uwagę na jeszcze jeden aspekt – odwrotnie pochyłą szybę (do wewnątrz), która nie sprawdziła się w tzw. kanciakach (102N). Takie rozwiązanie powodowało częste odbicia światła, co utrudniało jazdę. Jednak, w przeciwieństwie do tramwajów 102N, szyba w Jazzach Duo nie będzie płaska.

Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj Jazz Duo uziemiony na rondzie ONZ z powodu „nietypowej awarii”

Zintegrowany transport

Warszawa: Tramwaj Jazz Duo uziemiony na rondzie ONZ z powodu „nietypowej awarii”

Witold Urbanowicz 18 lutego 2021

Pierwszy warszawski Jazz Duo wozi już pasażerów

Zintegrowany transport

Pierwszy warszawski Jazz Duo wozi już pasażerów

wu, Transport-publiczny.pl 21 listopada 2014

Warszawa: Pierwszy Jazz Duo wreszcie zdał test niezawdoności

Zintegrowany transport

Warszawa: Pierwszy Jazz Duo wreszcie zdał test niezawdoności

wu, Transport-publiczny.pl 13 lutego 2015

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj Jazz Duo uziemiony na rondzie ONZ z powodu „nietypowej awarii”

Zintegrowany transport

Warszawa: Tramwaj Jazz Duo uziemiony na rondzie ONZ z powodu „nietypowej awarii”

Witold Urbanowicz 18 lutego 2021

Pierwszy warszawski Jazz Duo wozi już pasażerów

Zintegrowany transport

Pierwszy warszawski Jazz Duo wozi już pasażerów

wu, Transport-publiczny.pl 21 listopada 2014

Warszawa: Pierwszy Jazz Duo wreszcie zdał test niezawdoności

Zintegrowany transport

Warszawa: Pierwszy Jazz Duo wreszcie zdał test niezawdoności

wu, Transport-publiczny.pl 13 lutego 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5