Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-08-2021
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Hiszpański przewoźnik rozpoczął realizację największego w historii kraju projektu wymiany taboru. Teraz przyszedł czas na kolejną umowę w ramach zamówienia na 211 nowych składów. Pierwszą otrzymał Stadler na 59 pociągów. Teraz kontrakt otrzymał Alstom na 152 składy. Mają one wzmocnić przewozy metropolitalne.

Prezesi Renfe i hiszpańskiego oddziału Alstomu w Hiszpanii, Isaías Táboas i Leopoldo Maestu, podpisali pod koniec lipca umowę na produkcję nowego taboru. Producent otrzymał kontrakt na 152 jednostki wysokiej pojemności o wartości około 1,45 mld euro. Umowa obejmuje dostawę części zamiennych i utrzymanie w okresie 15 lat. To druga część wielkiego zamówienia na łącznie 211 jednostek, które wspólnie do Hiszpanii dostarczą zarówno Stadler jak i Alstom.

Pojemność nawet 900 pasażerów

Alstom wyprodukuje 152 pociągi o długości 100 metrów przeznaczonych do obsługi połączeń metropolitalnych Cercanías. Składy pomieszczą aż 900 pasażerów częściowo na jednym, częściowo na dwóch pokładach. Oznacza to wzrost zdolności przewozowej w porównaniu z obecną flotą pociągów Civia (wyprodukowanych przez CAF-a i Siemensa) o 20 proc. Ponadto, jak podkreśla Renfe, dzięki zaawansowanym rozwiązaniom w konstrukcji pociągu, którą producent wyposaży w minimum 10 drzwi i duże przedsionki, zminimalizowany zostanie czas wsiadania i wysiadania pasażerów. Alstom dostarczy składy z nowej platformy X’Trapolis. Wyposażone zostaną m.in. w Wi-Fi i specjalną przestrzeń dla rowerów.

Produkcja składów ma zostać powierzona fabryce Alstom w Santa Perpètua de Mogoda o powierzchni 360 000 m2, która jest największa na Półwyspie Iberyjskim. Obecnie zatrudnia około tysiąca pracowników i jest w stanie wyprodukować w sposób kompleksowy (od fazy projektowania do ostatecznej dostawy do klienta) wszelkiego rodzaju pociągi (tramwaje, metro, składy podmiejskie i regionalne), do projektów krajowych i międzynarodowych. W tej fabryce zostały wyprodukowane wszystkie pociągi Alstom, które jeżdżą po Hiszpanii.

Opcja na dodatkowe pociągi

Jak podaje przewoźnik Renfe, celem całej operacji jest odmłodzenie floty w celu zmaksymalizowania zdolności transportowej w dużych aglomeracjach, gdzie występują już problemy z przepustowością. Za przykład podawane są tunel Sol oraz tunel Recoletos w obszarze metropolitalnym Madrytu.

Pierwszą część dużego zamówienia realizuje Stadler. Umowę na zakup podpisano w połowie lipca. Producent otrzymał kontrakt na 59 jednostek wysokiej pojemności o wartości około miliarda euro. Przetarg obejmuje możliwość opcji zakupu do 120 dodatkowych pociągów – również w dwóch partiach (96 po 100 m długości i 24 po 200 m długości) oraz ich utrzymania przez 15 lat.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Duży kontrakt CAF w Hiszpanii

Tabor i technika

Duży kontrakt CAF w Hiszpanii

Michał Szymajda 28 marca 2023

Bezpłatne pociągi regionalne i autobusy w Hiszpanii

Pasażer

Bezpłatne pociągi regionalne i autobusy w Hiszpanii

Michał Szymajda 12 stycznia 2023

CAF: Duży kontrakt na EZT w Hiszpanii

Tabor i technika

CAF: Duży kontrakt na EZT w Hiszpanii

Roman Czubiński 06 listopada 2022

Koleje Hiszpańskie sprzedają bilety na szybkie pociągi na cały 2023 rok

Pasażer

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Duży kontrakt CAF w Hiszpanii

Tabor i technika

Duży kontrakt CAF w Hiszpanii

Michał Szymajda 28 marca 2023

Bezpłatne pociągi regionalne i autobusy w Hiszpanii

Pasażer

Bezpłatne pociągi regionalne i autobusy w Hiszpanii

Michał Szymajda 12 stycznia 2023

CAF: Duży kontrakt na EZT w Hiszpanii

Tabor i technika

CAF: Duży kontrakt na EZT w Hiszpanii

Roman Czubiński 06 listopada 2022

Koleje Hiszpańskie sprzedają bilety na szybkie pociągi na cały 2023 rok

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5