Bez większego rozgłosu PKP Intercity zleciło swojej spółce córce modernizację 60 wagonów. PKP Intercity Remtrak zbuduje wagony, w których będą przedziały 1 klasy i bezprzedziałowa przestrzeń klasy 2.
Po raz pierwszy o pracach zleconych spółce córce PKP Intercity wspomniało na początku roku,
przy okazji prezentacji planów taborowych na 2023 roku. Znaleźliśmy w niej informację, że „do przewoźnika trafi też 60 wagonów modernizowanych przez PKP Intercity Remtrak”. Zapytaliśmy przewoźnika o to zadanie.
– Jeżeli chodzi o wagony (które trafiły do Remtraku – dop. red.), to jest to naprawa na poziomie P5 wraz z modernizacją. Po wykonanych pracach wagony osobowe będą wagonami przedziałowymi 1/2 klasy z 3 przedziałami 1 klasy i pozostałą częścią bez przedziałową 2 klasy w układzie miejsc 2+2 – napisała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.
Jak dodaje rzeczniczka, wagony te będą przebudowane do standardu obecnie eksploatowanych wagonów 141A-20. Jakie to wagony?
40 takich pojazdów modernizowała w latach 2019-2021 Pesa Bydgoszcz (część zadań wykonywał zakład bydgoski, a część w Mińsku Mazowieckim). Wagony są posadowione na wózkach starszego typu, które wydają z siebie sporo hałasu. W kwestii innego wyposażenia: będzie w nich Wi-Fi, nowoczesna informacja pasażerska, wygodne toalety i klimatyzacja. Pojawią się automatyczne drzwi wejściowe i monitoring, a także lepszy system rozgłoszeniowy.
Jak wyglądają takie wagony?
Można zobaczyć tutaj. Znacznie szersza perspektywa prac przy wagonach na poziomie naprawy głównej (P5) pojawiła się wraz z
przejęciem w 2021 roku zakładu i pracowników Taboru Opole.