Remtrak, a właściwie „PKP Intercity Remtrak”, zakończył modernizację pierwszych wagonów dla przewoźnika. Są już włączane do pociągów pasażerskich.
Kompleksową naprawą (na poziomie P5) oraz modernizacją opolski Remtrak zajął się w końcu 2022 roku
(więcej o tym piszemy tutaj). Dość szybko zakończył pracę przy czterech wagonach, które zostały przekazane przewoźnikowi na początku kwietnia.
To zupełnie nowe zadanie dla przedsiębiorstwa, które stało się własnością PKP Intercity. Dotąd wykonywano naprawy P4 wagonów, ale nigdy nie przechodziły one tak zaawansowanej modernizacji, wymagającej m.in. montażu klimatyzacji czy zabudowy systemu informacji pasażerskiej. Wózków nowego typu w wagonach jednak nie zamontowano, bazując na starych, hałaśliwych konstrukcjach. To o tyle intersujące, że w wagonach jest także klasa pierwsza (trzy przedziały). Pozostała część wagonu to bezprzedziałowa przestrzeń klasy 2.
Wagony bazują na dokumentacji wagonów 1 i 2 klasy, które wcześniej, w niemal identycznym standardzie,
wykonała dla PKP Intercity Pesa. Mogą kursować z prędkością 160 km/h. Z założenia miały być przeznaczone do pociągów, gdzie sprzedaż biletów 1 klasy jest niewielka, ale ich liczba wkrótce będzie tak duża, że wejdą do obsługi każdych pociągów.
– Wagony wróciły po naprawie i mogą być włączane do pociągów. Obecnie są do dyspozycji stacji obsługowej we Wrocławiu – napisało w odpowiedzi na nasze pytania biuro prasowe PKP Intercity.