PKP Intercity Remtrak i Milwaukee – producent narzędzi, akcesoriów i rozwiązań dla profesjonalistów – podpisały umowę na dostawę elektronarzędzi i środków ochrony osobistej. Nowy sprzęt ma poprawić wydajność pracy, a także zapewnić pracownikom Remtraku większe bezpieczeństwo i komfort. Firma zapowiada dalsze inwestycje w tym zakresie.
PKP Intercity Remtrak zamierza ujednolicić park elektronarzędzi oraz całą politykę zakupową we wszystkich trzech dużych zakładach (w Warszawie, Idzikowicach i Opolu). – Przyniesie nam to duże oszczędności: zmniejszy się choćby liczba potrzebnych ładowarek czy akumulatorów dla wszystkich zakładów spółki, a komponenty te staną się w pełni wymienne między sobą. Według naszych analiz przejście na jeden system da nam ok. 30-40% oszczędności w skali roku. Szybszy i sprawniejszy będzie także serwis – uzasadnia prezes Tomasz Zelwowiec.
Jeden dostawca zamiast kilku
Jak przekonuje, firma wybrała najlepsze dostępne elektronarzędzia i środki BHP. – Braliśmy pod uwagę jakość i wydajność, ale też szerokość dostępnego spektrum. Zależało nam na wyborze jednego dostawcy, gwarantującego nam wszystko, czego potrzebujemy do produkcji i utrzymania taboru kolejowego – mówi Zelwowiec. Prezes nie podaje dokładnej kwoty kontraktu, twierdząc jedynie, że wynosi ona setki tysięcy złotych.
– Skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na narzędziach używanych najczęściej w procesie napraw podwozi oraz pudeł wagonów. Są to przede wszystkim zakrętarki udarowe, szlifierki kątowe, wiertarki i wkrętarki, urządzenia wielofunkcyjne czy piły szablaste (wykorzystywane chociażby na wydziale wnętrz i zabudowy) – wylicza zastępca dyrektora pionu produkcji PKP Intercity Remtrak Piotr Migała. – Wielu producentów elektronarzędzi oferuje różne wartości czy to momentów zrywania i dokręcania, czy wartości obrotowych. W przypadku Milwaukee jesteśmy jednak pewni, że parametry katalogowe mają potwierdzenie w praktyce – dodaje.
Będą dalsze inwestycje
Decyzję o zakupie poprzedziły kilkumiesięczne testy rozwiązań wielu różnych producentów. – Najlepiej sprawdziły się narzędzia Milwaukee, stąd właśnie decyzja o wyborze tej marki – wyjaśnia Migała. Znaczenie miał także krótki czas dostawy. Jak twierdzą przedstawiciele Remtraku, znaczna część nowo zamówionych narzędzi jest już wykorzystywana przez pracowników na wydziałach. Reszta dotrze do firmy w najbliższych dniach. – Wraz z rozwojem technologii, a także wprowadzaniem do eksploatacji nowych typów pojazdów, będziemy chcieli kontynuować doposażanie zakładów i poszerzanie parku maszynowego o nowe narzędzia i sprzęt – dodaje prezes.
Zastosowanie profesjonalnego sprzętu ochronnego ma poprawić warunki pracy zatrudnionych w Remtraku. – Rękawice przeciwuderzeniowe sprawdzą się szczególnie na wydziale wózków. Jego pracownicy często używają ciężkich narzędzi ręcznych, ryzyko uderzenia jest więc duże – podaje przykład specjalistka ds. BHP w opolskim zakładzie PKP IC Remtrak Justyna Kocot. Milwaukee ma w ofercie także np. opatentowane przez siebie kaski nowego typu, produkowane w USA. Jak zapewnia producent, ich jakość jest zupełnie inna od pozostałych dostępnych na rynku. – Co do nowych kasków i ogrzewanej odzieży roboczej, ich zakup jest w perspektywie – twierdzi wicedyrektor Migała. Również te środki mają zostać ujednolicone we wszystkich trzech zakładach. Także w tym zakresie faworytem zarządu Remtraku jest obecnie Milwaukee.
Jeden z największych polskich kolejowych kontraktów Milwaukee
– Kontrakt z Remtrakiem to jeden z naszych największych kontraktów w branży kolejowej w Polsce – podkreśla
General Manager TTI Eastern Europe Konrad Lewicki. Na polskim rynku firma współpracuje z producentami i serwisantami taboru oraz maszyn kolejowych (jak np. Pesa, Stadler, Plasser czy PKP Cargo), a w Europie Środkowej – z podmiotami budującymi i naprawiającymi infrastrukturę kolejową. – Firmy takie jak Strabag, Budimex, PORR, Torpol czy czeska Správa železnic i Chládek & Tintěra, a.s. należą dziś do naszych największych klientów w całym regionie. Staramy się być dostawcą kompleksowych rozwiązań w całym obszarze związanym z branżą kolejową – mówi Lewicki.
Branża kolejowa – i szerzej: transportowa – jest dla Milwaukee ważnym obszarem. – Dostrzegamy w niej bardzo duży potencjał. Wynika to choćby z tego, że kolej jest dziś najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Chcemy być identyfikowani z ekologią, wydajnością, bezpieczeństwem i zeroemisyjnością naszych rozwiązań. Jesteśmy dziś jedynym dostawcą, którego zestaw rozwiązań jest w stanie pokryć tak szerokie spektrum aplikacji, jakiego wymaga branża – dodaje Lewicki.
Napęd akumulatorowy zamiast pneumatyki
Milwaukee oferuje podmiotom związanym z koleją zarówno produkty o szerokim zastosowaniu – np. szlifierki kątowe, młoty udarowe, klucze udarowe, wkrętarki i zakrętarki – jak i opracowane specjalnie z myślą o kolejnictwie. – Za przykład może posłużyć wprowadzony w tym roku akumulatorowy klucz M18 FUEL 1” FHIWF1R do dokręcania wkrętów kolejowych przy mocowaniu szyn do podłoża – mówi Konrad Lewicki. Firmy kolejowe mogą też korzystać np. z bezprzewodowych urządzeń Milwaukee doświetlających plac budowy, jak mobilny maszt oświetleniowy MX FUEL TL o mocy 27 tys. lumenów. – Chcemy rozwijać naszą ofertę i sprzedaż dla przedsiębiorstw w branży kolejowej – nie tylko tych zajmujących się produkcją i naprawą taboru, ale również działających w sektorze infrastruktury – zapowiada.
– W zakresie elektronarzędzi akumulatorowych jesteśmy zdecydowanym liderem światowym. Bardzo istotne jest zapewnienie użytkownikom naszych narzędzi bezpieczeństwa, ale też największej dostępnej mocy, dzięki której osiągamy najwyższą wydajność i możemy zastąpić zarówno elektronarzędzia zasilane paliwem płynnym, jak i pneumatyczne – uzupełnia
Regional Director of Job Site Solutions Milwaukee CEE Jacek Białasiewicz.
To już druga w ostatnich tygodniach podpisana przez PKP Intercity Remtrak umowa z dużym partnerem zagranicznym.
Jak informowaliśmy w marcu, koncern Hitachi będzie wspierać firmę w zakresie rozwiązań informatycznych i zarządzania produkcją.