Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Remonty dworców kolejowych w Wielkopolsce i Lubuskiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
06-05-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 6 maja 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Remonty dworców kolejowych w Wielkopolsce i Lubuskiem
PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami przeprowadza generalne remonty trzech dworców kolejowych: w Puszczykówku, Kole oraz Poznaniu (Dworzec Letni). W planach na przyszły rok znajduje się kolejnych dziewięć dworców.

Dworce remontowane są ze środków budżetowych państwa. Łączna wartości inwestycji na dworcach w Puszczykówku, Kole i Dworcu Letnim w Poznaniu wynosi ok. 11,5 mln zł. Remonty planowane w kolejnych latach szacowane są na blisko 32 mln złotych.

Wyremontowane dworce służyć będą obsłudze ruchu kolejowego oraz spełniać będą funkcje miejsc użyteczności publicznej. Na dworcu w Kole przewidywane jest zrobienie miejskiej biblioteki oraz niewielkiego hotelu. Dworzec Letni w Poznaniu zagospodarowany zostanie we współpracy z Miastem, dzięki czemu powstanie tam punkt informacyjny. W Puszczykówku przy współpracy z samorządu lokalnego przewidywane jest powstanie punktu informacji turystycznej. Na dworcu w Luboniu i Swarzędzu pojawią się służby miejskie. W Luboniu swą siedzibę będzie miała Straż Miejska, w Swarzędzu powstanie Centrum Zarządzania Kryzy-sowego.

Remont dworca w Kole obejmuje m.in. wymianę dachu, wykonanie elewacji zewnętrznej budynku dworca, wymiana instalacji i stolarki okiennej/drzwiowej, wykonanie nowej posadzki wewnątrz holu dworca, wymiana rynien, przemurowanie kominów, budowę małej architektury wokół dworca.

Początek robót przewidywany jest na czerwiec 2010 r., oddanie wyremontowanego dworca do użytku – we wrześniu 2011. W chwili obecnej oczekujemy na pozwolenie na budowę.

Remont dworca w Puszczykówku obejmuje m.in. wymiana konstrukcji dachowej, nowe pokrycie dachowe budynku dworca i wiaty, renowacja elewacji zew. budynku dworca wraz z wiatą, wymiana instalacji i stolarki okiennej, przebudowa pomieszczeń wew. oraz dojścia do budynku dworca.

Początek robót przewidywany jest na koniec maja 2010 r., oddanie wyremontowanego dwor-ca do użytku – w listopadzie 2010. W chwili obecnej trwa wyłanianie w drodze przetargu wykonawcy robót budowlanych.

Remont Dworca Letniego w Poznaniu obejmuje odtworzenie i wymiana konstrukcji i pokrycia dachowego budynku dworca, wymiana stolarki okiennej/drzwiowej, wykonanie instalacji, budowa małej arch. wokół dworca i wiaty, przebudowa peronu, wykonanie iluminacji świetlnej. Początek robót przewidywany jest na czerwiec 2010 r., zakończenie na lipiec 2011. W chwili obecnej oczekujemy na pozwolenie na budowę.

PKP SA. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu złożyło wnioski o przyznanie środków finansowych z przyszłorocznego budżetu państwa na remont kolejnych dziewięciu dworców: w Kaliszu, Kępnie, Chodzieży, Jarocinie, Kostrzynie nad Odrą, Luboniu, Swarzędzu, Kobylnicy oraz Poznań Wschód.

Remonty dworców w Luboniu oraz Swarzędzu mają szansę rozpocząć się już w tym roku, dzięki oszczędnościom uzyskanym przy remoncie dworca w Kole, Puszczykówku i Dworca Letniego w Poznaniu. Prace przy pozostałych siedmiu dworcach rozpoczną się wiosną i latem przyszłego roku, pod warunkiem przyznania środków budżetowych na ten cel.

Polskie Koleje Państwowe S.A. prowadzą w tej chwili proces inwestycyjny na ponad czterdziestu dworcach kolejowych. Do 2012 roku swoje funkcje, wygląd i dostępność dla pasażerów zmienią dworce we wszystkich regionach Polski i w miastach o różnej wielkości. Jest to największa modernizacja polskich dworców kolejowych od 20 lat!

Do 2012 roku PKP S.A. wydadzą na ten cel fundusze o wartości 980 mln złotych (brutto). Modernizacje finansowane są z następujących źródeł: fundusze Unii Europejskiej (547 mln złotych), fundusze budżetu Państwa (434 mln złotych) oraz fundusze własne PKP S.A. (102 mln złotych). Przez dwa lata PKP S.A. przygotowały niezbędną dokumentację, pozwolenia administracyjne, uzgodnienia z samorządami oraz finansowanie projektów. Prace budowlane w ramach tego programu na pierwszych dworcach rozpoczną się w pierwszej połowie 2010 roku.

Oprócz tego PKP S.A. współpracuje z dużymi firmami developerskimi, które są współinwestorami z PKP S.A przy projektach przebudowy dworców w: Katowicach, Poznaniu oraz Warszawie (Warszawa Zachodnia). Wartość przygotowywanych wspólnie inwestycji z developerami wynosi ponad 1,5 mld złotych.

PKP S.A. dążą do tego, aby zmodernizowane i budowane nowe dworce były przyjazne pasażerom, bardziej funkcjonalne, wyposażone w nowe rozwiązania stosowane w przestrzeniach publicznych, bardziej bezpieczne i przystosowane do potrzeb osób mających trudności w sprawnym poruszaniu się.

Zmodernizowane dworce mają być związane nie tylko z podróżą, lecz także miejscami spotkań i sposobem na spędzanie wolnego czasu. PKP S.A. chcą, aby dworce były nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi łączącymi różne środki transportu z dużymi parkingami, wzbogaconymi o dodatkowe usługi komercyjne, rozrywkowe, biurowe, hotelowe i restauracyjne.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Koleją do Niemiec jeździ tylko 1 proc. Polaków

ښwiat

Koleją do Niemiec jeździ tylko 1 proc. Polaków

Gazeta Wyborcza, 12 kwietnia 2010 12 kwietnia 2010

Międzyrzecz: Dworzec w pakiecie z postojem taksówek

Infrastruktura

Międzyrzecz: Dworzec w pakiecie z postojem taksówek

Gazeta Lubuska, 21 kwietnia 2010 22 kwietnia 2010

Dworzec Poznań Główny: Lokomotywa czy kombajn?

Infrastruktura

Dworzec Poznań Główny: Lokomotywa czy kombajn?

Gazeta Wyborcza, 6 maja 2010 10 maja 2010

Wielkopolska: Umowa na 29 używanych pociągów podpisana

Biznes

Wielkopolska: Umowa na 29 używanych pociągów podpisana

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego/mg, Rynek Kolejowy, 30 sierpnia 2010 30 sierpnia 2010

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Koleją do Niemiec jeździ tylko 1 proc. Polaków

ښwiat

Koleją do Niemiec jeździ tylko 1 proc. Polaków

Gazeta Wyborcza, 12 kwietnia 2010 12 kwietnia 2010

Międzyrzecz: Dworzec w pakiecie z postojem taksówek

Infrastruktura

Międzyrzecz: Dworzec w pakiecie z postojem taksówek

Gazeta Lubuska, 21 kwietnia 2010 22 kwietnia 2010

Dworzec Poznań Główny: Lokomotywa czy kombajn?

Infrastruktura

Dworzec Poznań Główny: Lokomotywa czy kombajn?

Gazeta Wyborcza, 6 maja 2010 10 maja 2010

Wielkopolska: Umowa na 29 używanych pociągów podpisana

Biznes

Wielkopolska: Umowa na 29 używanych pociągów podpisana

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego/mg, Rynek Kolejowy, 30 sierpnia 2010 30 sierpnia 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5