Partnerzy serwisu:
Pasażer

Remont wiaduktów zakończony, pociągi wróciły do Szklarskiej Poręby

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Remont wiaduktów zakończony, pociągi wróciły do Szklarskiej Poręby
Linia Piechowice – Szklarska Poręba Górna znów jest przejezdna. Pierwszy pociąg od strony Jeleniej Góry dotarł do Szklarskiej Poręby w poniedziałek kilkanaście minut przed godz. 14.00.

– Po odbiorze zabezpieczenia wiaduktów nad torami w Piechowicach, w dniu 13 stycznia o godz. 11.30 linia kolejowa Jelenia Góra – Szklarska Poręba była gotowa do przejazdu – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Pierwszym pociągiem, który dojechał do Szklarskiej Poręby od strony Jeleniej Góry, był Regio „Kamieńczyk” z Poznania, który miał zaplanowany przyjazd do stacji Szklarska Poręba Górna o godz. 13.40. Przyjechał z kilkuminutowym opóźnieniem, którego nabawił się jednak jeszcze przed Wrocławiem.

Prace związane z zabezpieczeniem wiaduktów drogowych, których zły stan techniczny wstrzymał w listopadzie kursowanie pociągów do Szklarskiej Poręby, skończyły się zatem zgodnie z terminem przewidzianym w umowie (w niedzielę 12 stycznia). Błyskawicznie odbył się też odbiór prac przez Dolnośląski Wojewódzki Inspektorat Budowlany we Wrocławiu. Prace w Piechowicach trwały od 3 stycznia. Zamontowane zostały m.in. zabezpieczenia dostępu na obiekt i barierki ochronne (przeciwporażeniowe). Koszt tych działań wyniósł 230 tys. zł netto. Prace zleciły PKP SA, natomiast koszt zabezpieczenia wiaduktów pokryje Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.

Linia do Szklarskiej Poręby została otwarta 16 listopada 2013 r. po trwającym ponad rok remoncie, który pochłonął 34 mln zł, z czego 21 mln zł pochodziło ze środków UE. 10 dni po jej otwarciu, Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wstrzymał kursowanie pociągów z powodu bardzo złego stanu technicznego wiaduktów drogowych w Piechowicach, pod którymi przebiega linia do Szklarskiej. W wyniku tego kursowanie pociągów zostało skrócone do Piechowic, a na odcinku Piechowice – Szklarska uruchomiona została zastępcza komunikacja. Ponowna przerwa w ruchu na tej trasie trwała zatem prawie 2 miesiące.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szklarska Poręba będzie mieć trzeci peron

Infrastruktura

Szklarska Poręba będzie mieć trzeci peron

lk, Rynek Kolejowy 13 czerwca 2016

PKP PLK: Cały czas monitorujemy sytuację na linii do Szklarskiej Poręby

Infrastruktura

Wytną tysiąc drzew przy torach do Szklarskiej Poręby?

Pasażer

Wytną tysiąc drzew przy torach do Szklarskiej Poręby?

jm, Rynek Kolejowy 29 stycznia 2015

Zobacz również:

Szklarska Poręba będzie mieć trzeci peron

Infrastruktura

Szklarska Poręba będzie mieć trzeci peron

lk, Rynek Kolejowy 13 czerwca 2016

PKP PLK: Cały czas monitorujemy sytuację na linii do Szklarskiej Poręby

Infrastruktura

Wytną tysiąc drzew przy torach do Szklarskiej Poręby?

Pasażer

Wytną tysiąc drzew przy torach do Szklarskiej Poręby?

jm, Rynek Kolejowy 29 stycznia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5