Latem ruszy remont tunelu średnicowego w Warszawie. Znika ostatnia techniczna przeszkoda w stworzeniu w stolicy szybkiej kolei miejskiej. Latem ruszy remont tunelu kolejowego między stacjami Ochota i Śródmieście.
- pisze "Życie Warszawy".
Zniknie wreszcie nienaturalne ograniczenie prędkości pociągów podmiejskich i dalekobieżnych do 20 km na godzinę. Po drugie, niedługo będzie można wpuścić tu więcej pociągów, w tym szybkie i wygodne składy naziemnego metra.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, być może jeszcze w tym roku zakończy się modernizacja części podmiejskiej tunelu średnicowego. W przyszłym będzie gotowy fragment, którym poruszają się pociągi dalekobieżne. Najprawdopodobniej większość prac będzie prowadzona w nocy. Kolej nie chce zmniejszać w tym czasie liczby pociągów wożących pasażerów spod Warszawy.
Przebudowa tunelu średnicowego, w którym zbiegają się trasy większości pociągów podmiejskich, jest niezbędna przed uruchomieniem pierwszej linii szybkiej kolei miejskiej w 2005 roku. Nieprzebudowany tunel nie byłby w stanie przyjąć dodatkowych składów SKM, a nawet jeśli, to i tak pociągi mogłyby jeździć tędy najwyżej 20 km na godzinę. Tymczasem SKM ma przemieszczać się między stacjami z prędkością trzy razy większą.