W ramach transgranicznej inicjatywy Interreg Czechy-Polska 2021-2027 samorząd województwa dolnośląskiego będzie partnerem remontu linii kolejowej od stacji Szklarska Poręba Górna do czeskiego Tanvaldu.
Samorząd województwa dolnośląskiego, w ramach projektu Interreg Czechy-Polska 2021-2027, będzie w partnerstwie z czeską państwową administracją kolejową realizować projekt dotyczący odnowy linii Tanvald – Korenov – Szklarska Poręba. Główne prace koncentrować się będą po stronie czeskiej,
o czym piszemy tutaj.– Większość prac modernizacyjnych realizowana będzie po stronie Republiki Czeskiej - projekt koncentruje się na renowacji i odnowieniu odcinka linii Tanvald-Kořenov na linii nr 030 oraz przebudowie stacji Dolní Polubný. Głównym celem działań inwestycyjnych w modernizację infrastruktury kolejowej jest zwiększenie mobilności transgranicznej na pograniczu polsko-czeskim – napisał Michał Nowakowski, rzecznik prasowy dolnośląskiego samorządu. Ale nie oznacza to, że na zarządzanym przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei odcinku od Szklarskiej Poręby Górnej do granicy, nie będzie żadnych prac. Pomimo tego, że 14 lat temu kompleksowo wyremontowano ten odcinek.
– Na odcinku linii 311, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, zarządzająca liniami należącymi do Samorządu Województwa Dolnośląskiego wykona wymianę ponad 13 km szyn, na odcinku Szklarska Poręba Górna - granica państwa. Zostanie przeprowadzona również odbudowa nawierzchni kolejowej. Położony zo-stanie to tor bezstykowy, który zapewni bardziej komfortową jazdę pociągiem – napisał rzecznik.
Ponadto powstaną lepsze zabezpieczenia przejazdów kolejowych wraz z urządzeniami SSP. Sygnalizacja przejazdowa stanie na przejeździe na wysokości Kopalni Stanisław / Droga Kwarcowa oraz przystanku Szklarska Poręba Huta. – Działania te wpłyną na poprawę bezpieczeństwa – dodaje Michał Nowakowski.
Łączny koszt realizacji całego transgranicznego projektu Czesko-polskiego to około 15,5 mln euro.