fot. Michał SzymajdaStacja Giżycko jeszcze bez sieci trakcyjnej
PKP PLK rozpisało przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej dla linii z Ełku do Korsz. Pojawił się także przetarg na wykonanie prac budowlanych, w nowym standardzie. Na większości linii nr 38 pojedziemy z prędkością 160 km/h.
Aktualizację projektu budowlanego PKP PLK zleci jego twórcy: Multiconsult Polska, w końcu maja. Nie było przetargu, a PKP PLK opublikowało w tej kwestii ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex-ante. Zarządca może tak zrobić, ponieważ zamówienie takie było brane pod uwagę w ogłoszeniu dla zamówienia podstawowego.
Najistotniejsza zmiana polega na przystosowaniu projektu do późniejszego osiągania przez pociągi prędkości 160 km/h. Ogłoszony też został przetarg, który ma wyłonić wykonawce prac. Te nie będą wykonywane w tym roku (pierwotnie planowano je rozpocząć w lipcu), lecz od 2021 roku. Projekt, który zamiera także elektryfikację trasy, będzie prowadzony także po 2023 roku. PKP PLK w komunikacie potwierdza, że inwestycja ubiegająca się o dofinansowanie z POIiŚ w tej perspektywie, będzie realizowana także „w ramach przyszłej perspektywy finansowej w latach 2021-2027”.
– PKP Polskie Linie Kolejowe w trakcie przygotowania dokumentacji zwiększyły zakres projektu modernizacji linii Ełk – Korsze. W efekcie pozwoli to zaoferować mieszkańcom i turystom jeszcze lepsze i bardziej komfortowe kolejowe podróże mazurskim szlakiem. Inwestycja usprawni przejazdy aglomeracyjne i międzywojewódzkie. Trasa zapewni m.in. sprawne połączenie Trójmiasta przez Olsztyn do Białegostoku – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK cytowany w komunikacie.
Cały projekt zakłada modernizację ok. 100-kilometrowej trasy Ełk – Korsze, która zostanie przystosowana do jazdy pociągów z dwukrotnie większą niż dzisiaj prędkością – z 80 km/h do 160 km/h. Pozwoli to skrócić podróż z Olsztyna do Ełku przez Korsze i Giżycko o ok. 50 minut. Czas przejazdu po pracach wyniesie poniżej 2 godz. Przebudowanych będzie 7 stacji (Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i Korsze) i 7 przystanków (Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn i Linkowo). Przebudowane zostaną też przejazdy kolejowe oraz system sterowania ruchem kolejowym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.