Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Pesa rozpoczyna realizację umowy na dostawy długich, bo aż sześcioczłonowych jednostek spalinowych dla Kolei Białoruskich.
Według informacji "Rynku Kolejowego" wartość kontraktu przekracza 270 mln zł. Podpisano go pod koniec zeszłego roku, a teraz rozpoczyna się realizacja umowy. W sumie bydgoska firma wyprodukuje 6 sztuk nowych pojazdów 760M - pierwsze trzy mają być dostarczone do Mińska w połowie 2019 roku, a kolejne trzy w pierwszym kwartale 2020.
Najdłuższy spalinowy zespół trakcyjny na szerokim torze
Nowe 760M z Pesy będą pierwszymi nowoczesnymi sześcioczłonowymi spalinowymi zespołami trakcyjnymi na całej sieci kolei o rozstawie szyn 1520 mm. Niskopodłogowe pojazdy będą przeznaczone dla połączeń międzyregionalnych, w związku z czym ma je charakteryzować wysoki komfort podróży.
Pesa Bydgoszcz od lat obecna jest na białoruskim rynku. Współpraca z Koleją Białoruską rozpoczęła się pod koniec lat 90-tych XX od modernizacji wagonów pasażerskich. Później firma dostarczyła dla Kolei Białoruskich (BŻD) nowe pojazdy spalinowe -
6 sztuk typu 620M i
7 sztuk typu 730M.
Wzmacnianie pozycji eksportowej- Nowa strategia Pesy zakłada konsekwentne wzmacnianie pozycji na tych rynkach zagranicznych, na których jesteśmy już obecni. Kontrakt dla Kolei Białoruskich doskonale się w tą strategię wpisuje - mówi "Rynkowi Kolejowemu" szef zespołu PR Pesy Maciej Grześkowiak. Jak podkreśla, do tej pory Pesa dostarczyła swoje pojazdy do 11 krajów. Są to Włochy, Niemcy, Rosja, Litwa, Białoruś, Czechy, Kazachstan, Bułgaria, Rumunia, Węgry i Ukraina.
W sumie zagranicą jeździ pond 330 pociągów i tramwajów wyprodukowanych w Bydgoszczy, a do ruchu na zagranicznych torach dopuszczono 21 typów pojazdów spalinowych i tramwajów bydgoskiego producenta. W tej chwili kluczowym kontraktem zagranicznym realizowanym przez Pesę jest umowa na
dostawę spalinowych pojazdów Link dla Deutsche Bahn. Jednocześnie trwają dostawy i produkcja
kolejnych 15 tramwajów dla Kijowa.