Na przełomie kwietnia i maja czeski prywatny operator kolejowy RegioJet sprowadził z Niemiec kolejne wagony-kuszetki, których wcześniejszym właścicielem było Deutsche Bahn. Potrzebuje ich, by poszerzać siatkę połączeń.
Wagony należały dotąd do Deutsche Bahn, które do grudnia 2016 uruchamiały za ich pomocą nocne połączenia pod marką CityNightLine. Po tej dacie Koleje Niemieckie wycofały się z uruchamiania wagonowych składów nocnych. Przejęły je Koleje Austriackie, a znajdujące się w dobrym stanie kuszetki w części zostały sprzedane m.in. na Słowację, a w części zostały odstawione.
Od kilkunastu miesięcy są obiektem zainteresowania operatora RegioJet, który właśnie sprowadził do Czech kolejnych dziewięć wagonów serii Bvcmz. Są w dobrym stanie, ale przejdą jeszcze przeglądy. Mogą kursować z prędkością do 160 km/h, są klimatyzowane i posiadają nowoczesne toalety. Posiadają dopuszczenia do ruchu m.in. w Polsce, na Słowacji, Węgrzech, Czechach i Austrii.
RegioJet potrzebuje wagonów do dalszej ekspansji zagranicznej. Przewoźnik nie wycofał się z pomysłu uruchamiania pociągów międzynarodowych z Pragi do Przemyśla (wcześniej planował kursy aż do ukraińskich Mościsk). UTK niedawno potwierdził fakt złożenia przez operatora wniosku o otwarty dostęp na polskim odcinku
od granicy czesko-polskiego, przez Czechowice-Dziedzice i Kraków, do Przemyśla. Wniosek jest obecnie analizowany, operator chciałby uruchomić pociągi już w grudniu 2020.