Co prawda żaden z pociągów RegioJetu nie przejechał jeszcze przez Polskę, ale przewoźnik zapowiedział już, że nie poprzestanie na planie uruchomienia pociągów nocnych, które anonsował już wcześniej.
Do tej pory RegioJet ogłosił chęć kursowania na kilku trasach, które przebiegają przez Polskę. Pierwszą z nich była linia z Przemyśla przez Katowice i Kraków do Pragi. Start tego nocnego połączenia, przeznaczonego głównie dla obywateli Ukrainy, którzy pracują w Republice Czeskiej,
wstrzymał i wstrzymuje wciąż koronawirus. Niewykluczone jednak, że w związku ze zdjęciem limitów przewozowych, połączenie to w końcu ruszy.
Później RegioJet zgłosił chęć kursowania na trasie Warszawa – Praga z wagonami do Wiednia w ciągu dnia. Przewoźnik wciąż jest nim zainteresowany i chce je uruchomić od grudnia 2022. Następnym pociągiem, który miałby uruchomić RJ, również od grudnia, byłby skład z Warszawy do Berlina, Brukseli i Ostendy (łączony z wagonami z Pragi). W ostatnich dniach RJ zapowiedział również uruchomienie, już od grudnia 2021, kursującego trzy razy w tygodniu pociągu z Warszawy do alpejskich kurortów (
szczegóły można przeczytać tutaj).
Teraz do zestawu pociągów, które miałyby zaczynać lub kończyć bieg w Polsce doszedł pociąg Praga – Gdynia przez Pardubice, Lichkov, Wrocław, Poznań i Bydgoszcz. Jak informuje portal zdopravy.cz, który podpiera się informacjami od przewoźnika, ten pociąg miałby ruszyć w grudniu 2022. Co ciekawe, tą samą trasę chcą jeździć państwowe
Koleje Czeskie we współpracy z PKP Intercity i to od tego samego terminu (grudzień 2022).
Do zestawu linii, o których myśli RegioJet doszła także trasa z Pragi do Berlina (dwa razy dziennie w ciągu dnia), nocny pociąg z Berlina do Pragi, Budapesztu, Lubljany lub Zagrzebia, trasa z Pragi do Monachium (co ciekawe, realizowana ma być spalinowymi pojazdami Siemens Desiro lub Alstom Lint). Jak podaje zdopravy.cz Czesi chcą też uruchomić pociąg Bukareszt – Monachium z rekordową długą trasę 1621 kilometrów. Czas przejazdu pociągu? Niemal 24 godziny.
Warto zwrócić uwagę, że RegioJet konsekwentnie kupuje duże liczby używanych wagonów na zachodzie Europy z myślą o realizacji wspomnianych połączeń. Zamierza też kupować nowe.
Piszemy o tym tutaj.