RegioJet przedstawił rozkład jazdy swojego pociągu nocnego z Pragi do Amsterdamu i Brukseli. Okazuje się, że pociąg pojedzie jeszcze dalej: do Brugii i Ostendy nad Morzem Północnym.
O tym, że plany czeskiego operatora sięgają coraz dalej
pisaliśmy na początku kwietnia. RegioJet – prywatny czeski operator – we współpracy z holenderską spółką European Sleeper, poinformował że w 2022 roku chce uruchomić nocny pociąg, który łączyłby Pragę z Berlinem, Amsterdamem i Brukselą. Okazuje się, że we wniosku do czeskiego odpowiednika UTK pojawiają się też nowe miejscowości – przepiękna Brugia i nadmorska Ostenda.
Z rozkładu jazdy przedstawionego do zatwierdzenia w czeskim urzędzie i opublikowanego przez portal zdopravy.cz wynika, że z Pragi pociąg będzie odjeżdżał o godzinie 19:10. Po drodze zatrzyma się w Dreźnie (21:25), Berlinie Hbf (23:16), Hanowerze (1:16). Do Amsterdamu dojedzie na godzinę 6:01, zatrzyma się przy ważnym międzynarodowym lotnisku Schiphol (6:20) i po kilku postojach dotrze go Brukseli Central (8:39). Zatrzyma się jeszcze w Gandawie (9:17), Brugii (9:41) i skończy bieg w nadmorskiej Ostendzie (9:56). Umieszczenie w rozkładzie jazdy Gandawy i Brugii ma sprawić, że połączeniem zainteresują się nie tylko Ci, którzy do Brukseli pojadą załatwiać sprawy w unijnych urzędach, ale także turyści. Oba miasta są bowiem oszałamiająco piękne.
W kurs powrotny pociąg uda się z Ostendy o godzinie 18:04, wyjazd z Brukseli zaplanowano na 19:20, a z Amsterdamu na 21:54. W Berlinie pociąg zamelduje się o 5:51, do Pragi dotrze o 9:56. Rozkład jazdy wydaje się dobrze ułożony i spełni oczekiwania zarówno osób podróżujących w celach biznesowych, jak i turystów. Cen biletów jeszcze nie podano, wiadomo, że pociąg ma zacząć kursować 11 grudnia 2022 roku.
Z informacji przekazanej i upublicznionej przez UPDI wynika, że pociąg będzie składać się z 6 do 12 wagonów różnego typu. Znajdą się w nim zarówno kuszetki, wagony sypialne, jak i wagony z miejscami do siedzenia. Wszystkie będą należeć do typu Z. Pociąg ma być ciągnięty przez wielosystemową lokomotywę Siemens Vectron, lub
Bombardier Traxx, które RegioJet kupuje na własność.