RegioJet potwierdził, że plany ekspansji tej firmy do Polski nie obejmują jedynie połączenia kolejowego z Przemyśla do Pragi i z Krakowa do Warszawy. W niedalekiej przyszłości prywatny operator zamierza uruchomić także siatkę nocnych połączeń międzynarodowych.
Sprawa wyszła na jaw z momentem przesłania zawiadomienia o nowych pociągach do czeskiego odpowiednika UTK. W pierwszej kolejności RegioJet musi wystąpić o dostęp do krajowej infrastruktury, później zamierza zgłosić to także do polskiego UTK.
RegioJet zamierza uruchamiać nocny pociąg w dwóch grupach wagonów, który punktem łączenia będzie Bohumin przy granicy z Polską. Do pociągu, który już od grudnia ma ruszyć
z Pragi do Przemyśla nocą będzie na tej stacji dołączana grupa wagonów do Warszawy a także do Przemyśla, która przyjedzie z Wiednia przez Bratysławę. W pociągu z Pragi także będą wagony do Warszawy. Na podobnej zasadzie będzie łączony i dzielony pociąg z Warszawy na południe.
Nie da się ukryć, że będzie to połączenie konkurencyjne w stosunku nocnego Chopina/Metropola, który we współpracy z Czechami i Austriakami także nocą uruchamia PKP Intercity. Przejazd RegioJetem ma być jednak tańszy, wygodniejszy, z pełnym dostępem do internetu i na miejscach leżących. Przewoźnik zapowiada też, że podstawowym kanałem sprzedaży w tym wypadku będzie internet. To może być poważna zachęta, gdyż do korzystania z Chopina
po dziś dzień zniechęca system rezerwacyjny. Np. po bilet do Pragi musimy udać się do kasy, a o cenie biletu dowiemy się w momencie jego wydania.
– Szef RegioJetu nie ukrywa, że grupą docelową dla połączenia, obok Polaków, są Ukraińcy. – Przed koronawirusem z Pragi codziennie wyjeżdżało 20 autobusów do Lwowa. Kolej ma duży potencjał do zagospodarowania tego rynku – powiedział Radim Jančura. Dodał, że w Przemyślu na ukraińskich pasażerów czekać będzie pociąg Kolei Ukraińskich do Lwowa. Ma być to przesiadka "gwarantowana".
Rzecznik przewoźnika, Aleš Ondrůj, podkreślił jednak w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że od nowego rozkładu jazdy, który będzie wprowadzony w grudniu, na pociągi nocne z Warszawy do Wiednia, Pragi i Bratysławy nie ma jeszcze co liczyć. – To plan na przyszłość, który nie ma jeszcze określonej daty startu – powiedział.
Od grudnia RegioJet chce uruchamiać pociągi
na trasie Kraków - Warszawa.