Bombardier dostarczył już pięć z piętnastu wielosystemowych elektrowozów Traxx MS3 dla czeskiego prywatnego operatora RegioJet. Tymi lokomotywami RJ chce jeździć m.in. do Polski.
Dwie pierwsze lokomotywy Traxx MS3, zamówione przez RegioJet, zjawiły się w Republice Czeskiej
w połowie grudnia 2020 i wkrótce zostały włączone do obiegów pociągów przewoźnika. Można je zobaczyć głównie w pociągach dotowanych przez państwo (RJ wygrał przetarg na ich obsługę) relacji Brno – Przerów – Ostrawa – Bohumin. Jak powiedział rzecznik RJ w rozmowie z portalem zdopravy.cz, do 14 marca bez większych problemów dwa pierwsze elektrowozy przejechały 60 tysięcy kilometrów, w ramach eksploatacji nadzorowanej.
Wszystkie 15 lokomotyw zamówionych w Bombardierze ma być gotowych do końca 2021 roku. Większość z nich ma pracować przy obsłudze pociągów międzynarodowych, gdzie konieczna jest jazda pod różnymi systemami napięcia.
Mają m.in. prowadzić pociągi z Pragi do Przemyśla, choć w tym wypadku będą pracować pod jednym systemem napięcia.
Na razie jednak nie wiadomo, kiedy zapowiadany od zeszłego roku nocny pociąg z kuszetkami ruszy w trasę. W obliczu epidemii koronawirusa operator obawia się, że komercyjnie uruchamiany pociąg mógłby na siebie nie zarobić.