RegioJet nie zatrzymuje się w swoich zakupach. Prywatny czeski operator kupił jedne z ostatnich w Europie wagonów-kuszetek z wydzieloną przestrzenią dla przewozu rowerów.
Wagony typu Bdcm są dość niezwykłymi konstrukcjami, ponieważ, oprócz przedziałów z miejscami do leżenia, wydzielono w nich przestrzeń do przewozu do 20 rowerów. Do 2016 roku wagony były włączane do składów pociągów City Night Line, które w trasy do różnych miast Europy wyprawiały Deutsche Bahn. DB z kolei przebudowały je z myślą o rowerzystach w 2003 roku ze zwykłych kuszetek. Pociągi CNL przestały jeździć 4 lata temu, a od 2019 roku wagony z nich kupuje RegioJet, który uruchamia nocne pociągi na Słowację,
do Chorwacji (obecnie już codziennie), a od grudnia
będzie chciał jeździć do Polski.
– Po dokładnym sprawdzeniu ich stanu technicznego przygotujemy je do wyjazdu na trasy z Pragi na Słowację i do Chorwacji – powiedział Aleš Ondrůj, rzecznik prasowy RegioJet, który nabył 4 wagony tego typu. Mogą poruszać się z prędkością do 200 km/h, a po złożeniu łóżek mogą być także dołączane do pociągów w relacjach dziennych.
Już teraz RegioJet umożliwia przewóz roweru w nocnych międzynarodowych pociągach. Taka możliwość kosztuje 8 euro niezależnie od trasy przejazdu. W wypadku wyboru roweru i miejsca w kuszetce trzeba jednak umieszczać jednoślad w innym wagonie. Teraz nie będzie to już konieczne. Ponadto rowerowej części wagonu prowadzą szerokie automatyczne drzwi z automatycznie wysuwanym stopniem.