Urząd Transportu Kolejowego opublikował powiadomienie RegioJet o planowanym uruchomieniu pociągu międzynarodowego na trasie Warszawa Wschodnia – Ostenda.
Jak pisał "Rynek Kolejowy",
Belgijski zarządca infrastruktury opublikował wniosek RegioJet o dostęp do trasy Warszawa – Ostenda. Ma to być drugi wariant połączenia nocnego, które ma ruszyć w 2022 roku z Pragi. – RegioJet planuje otworzyć połączenia kolejowe z regionu Europy Środkowej do Amsterdamu i Brukseli w roku 2022 lub 2023. Jesteśmy na początku tej drogi i ocieniamy, które kierunki i trasy byłyby atrakcyjne dla naszych pasażerów –
poinformował "Rynek Kolejowy" Aleš Ondrůj, rzecznik RegioJet, podkreślając, że połączenia są jeszcze na etapie planowania.
RegioJet chce jeździć z Warszawy do Brukseli codziennie przez cały rok
Teraz stosowny wniosek, złożony 16 kwietnia 2021 roku, opublikował portal Urzędu Transportu Kolejowego. Jak tłumaczy urząd, wymagał on uzupełnienia. UTK będzie wydawał decyzję o otwartym dostępie na odcinku przebiegającym przez obszar Rzeczypospolitej Polskiej w ramach trasy międzynarodowej. Teraz uczestnicy rynku mają miesiąc na wniesienie wniosków o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej przez UTK.
Jak czytamy we wniosku, przewoźnik zadeklarował chęć wykonywania nowej usługi przewozu osób w terminie od 12 grudnia 2021 r. do 12 grudnia 2026 r. RegioJet planuje realizować jeden kurs dziennie, wykonywany od poniedziałku do niedzieli, przez cały roczny rozkład jazdy. Zaplanowany tabor to lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz 6-8 wagonów pasażerskich z miejscami do siedzenia i miejscami do leżenia.
RegioJet zaplanował dużo stacji w Polsce, ale nie będzie można pojechać w ruchu krajowym
Zgodnie z wnioskiem RegioJet na terenie Rzeczypospolitej Polskiej pociąg dostępny będzie wyłącznie w ruchu międzynarodowym. Dlatego w złożonym wniosku przewoźnik oznaczył wszystkie postoje na terenie Polski w kierunku stacji Ostenda jako „tylko do wejścia”, natomiast w przeciwnym kierunku, tj. do stacji Warszawa Wschodnia – jako „tylko do wyjścia”. W rezultacie pociąg będzie niedostępny w komunikacji krajowej.
To podobna sytuacja jak, w przypadku planowanego pociągu Praga-Kraków-Przemyśl.
Pociąg zatrzyma się w Polsce na następujących stacjach: Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Łowicz Główny, Kutno, Konin, Września, Poznań Główny, Świebodzin i Rzepin. Szczegółowy rozkład jazdy jest następujący: