Prawdopodobnie w maju wyprodukowane przez polską Pesę kolejne spalinowe zespoły trakcyjne RegioFox rozpoczną kursowanie na Wysoczynie i w Kraju Pardubickim. Rozpoczęły się szkolenia maszynistów.
Do tej pory Koleje Czeskie zamówiły w Pesie łącznie
106 dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych RegioFox. 33 sztuki są już gotowe. Będą eksploatowane w sześciu różnych regionach, a na razie jeżdżą w ramach eksploatacji nadzorowanej w okolicach Pragi. To, gdzie zobaczymy polskie pojazdy i jaki tabor zastąpią ilustruje poniższa mapa (na razie dyspozycje są zaznaczone dla 76 pojazdów).
Obecnie trwa szkolenie załóg pokładowych i utrzymania na RegioFoxy w Kraju Pardubickim i na Wysoczynie. Do szkoleń używane są pojazdy w czerwono-białych barwach zintegrowanego transportu Pragi. Komplet 17 pojazdów dla tych dwóch regionów został już wyprodukowany, jednak nie został jeszcze wpisany na stan spółki Česke drahy. Powód? Eksploatacja próbna w regionie stołecznym ujawniła „szereg problemów”.
– Już w pierwszych dniach pasażerowie skarżyli się na hałas, pojawiły się problemy z płaskością dachów, ujawniono szereg błędów, na przykład nieszczelną skrzynię biegów a częsta aktualizacja oprogramowania sterującego, spowodowała różnice w stosunku do tego co jest zapisane w instrukcji obsługi – powiedzieli przedstawiciele Kolei Czeskich w rozmowie z portalem zdopravy.cz, zaznaczając, że Pesa eliminuje problemy. Pomimo około rocznego opóźnienia w dostawach zarząd Čd jest dobrej myśli i oczekuje wejścia RegioFoxów na stan floty w maju.
Serwis pojazdów ma mieć miejsce na zapleczu technicznym Kolei Czeskich w miejscowości Havlíčkův Brod, gdzie na razie będzie obsługiwać 16 jednostek z których 9 będzie kursować w Vysočinie (m.in. na linii Havlíčkův Brod – Jihlava – Slavonice), a siedem przeznaczonych będie dla regionu Pardubice dla Havlíčkův Brod – Chrudim – Pardubice.