Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Referendum w Krakowie: Bez igrzysk, ale z rowerami i metrem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ju, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Referendum w Krakowie: Bez igrzysk, ale z rowerami i metrem
Mieszkańcy Krakowa nie chcą igrzysk w swoim mieście, ale większość z nich widzi potrzebę budowy nowych ścieżek rowerowych. Niewiele ponad połowa zagłosowała za metrem – wynika z referendum, które odbyło się w mieście w niedzielę, 25 maja.

W referendum lokalnym udział wzięło prawie 36 porc. wyborców. Mieszkańcy Krakowa obok wybierania europosłów wypowiadali się również, czy chcą być gospodarzem zimowych igrzysk olimpijskich w 2022 roku, czy chcą metra, większego monitoringu wizyjnego i zwiększenia środków na rozbudowę ścieżek rowerowych.

Choć na razie nie ma jeszcze oficjalnych wyników, to ze wstępnych danych z liczenia głosów wynika, że mieszkańcy Krakowa igrzysk nie chcą (69,72%), ale co ważne z punktu widzenia inwestycji infrastrukturalnych, nieco ponad połowa jest za budową metra (55,11 proc.) a zdecydowana większość – za szybkim powstawaniem ścieżek rowerowych (85,18 proc.).

Warto przyjrzeć się w tym kontekście planom budowy metra, o którego budowie mogą, choć nie muszą, przesądzić wyniki głosowania. Jego przeciwnicy twierdzą, że inwestycja jest zbyt droga i miasto może nie udźwignąć kosztów z nią związaną. Według szacunków pierwsza linia metra w Krakowie miałaby liczyć około 19 km i przebiegać przez Nową Hutę, centrum miasta do Bronowic. Koszt inwestycji szacowany jest w przedziale 8-12 mld zł.

Zwolennicy metra wskazują jednak, że inwestycja jest niezbędna do rozwoju miasta w następnych dziesięcioleciach. Pokazują też rozwiązanie problemów z finansowaniem inwestycji – partnerstwo publiczno – prywatne z udziałem firm zagranicznych, które zagwarantują część środków potrzebnych do realizacji przedsięwzięcia. Firmy zainteresowane tą inwestycją już się znalazły.

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5