Partnerzy serwisu:
Pasażer

Reaktywacja pociągów do Ciechocinka we wrześniu 2021? Być może pojedzie tu EN81

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Reaktywacja pociągów do Ciechocinka we wrześniu 2021? Być może pojedzie tu EN81
Fot. ms, rynek-kolejowyDworzec kolejowy w Aleksandrowie
Temat reaktywacji pociągów między Aleksandrowem Kujawskim a Ciechocinkiem wraca jak bumerang. Teraz zarówno starostwo powiatowe w Aleksandrowie, jak i urząd marszałkowski mówią o możliwym starcie połączeń we wrześniu 2021.

Portal internetowy powiatu aleksandrowskiego o postępach prac przy reaktywacji pociągów poinformował z końcem lipca.

– Kursy na trasie Aleksandrów – Ciechocinek odbywałyby się w częstotliwości co 40 minut w dni robocze i co 60 minut w dni wolne od pracy, a czterokrotnie w ciągu doby pociąg kursowałby na trasie Toruń – Ciechocinek. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to 3,4 miliona złotych, 50% kosztów miałoby zostać pokryte przez samorząd województwa, pozostała kwota pochodziłaby ze środków samorządów lokalnych oraz sprzedaży biletów. Realny termin w którym mogłoby nastąpić uruchomienie przewozów to połowa 2021 roku – napisała Paulina Smykowska, redagująca treść na portalu aleksandrow.pl

Starostwo aleksandrowskie: Spokojnie czekamy na kosztorys

Piotr Kawczyński reprezentujący starostwo w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" podkreśla jednak, że wyliczenia nie są jeszcze pełne.

– Na tą chwilę nadal oczekujemy na przedstawienie szacunkowych kosztów przez Urząd Marszałkowski, który prowadzi sprawę. Ma to nastąpić do końca III kwartału, wtedy będziemy mogli udzielić więcej informacji – mówi. Z prośbą o więcej szczegółów zwróciliśmy się do urzędu marszałkowskiego Kujaw i Pomorza.

– W trosce o zmniejszenie wykluczenia transportowego władze samorządu województwa kujawsko-pomorskiego w pełni popierają pomysły przywracania przez samorządy lokalne regularnych całorocznych połączeń kolejowych, w tym także połączenia na linii nr 245. Z uwagi na wieloletni brak regularnego ruchu pasażerskiego na tej trasie, konieczne jest przeprowadzenie kalkulacji kosztów ponownego prowadzenia ruchu. Wyliczenia te mają być gotowe do końca III kwartału 2020 – powtórzył Tomasz Moraczewski, dyrektora Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Tomasz Moraczewski zaznacza, że uruchomienie połączeń jesienią 2021 roku wydaje się optymalne z uwagi na rozpoczęcie roku szkolnego. – Wydaje się to obecnie możliwe do spełnienia, jednak ostateczna data oraz kształt oferty w dużym stopniu zależeć będzie od działań PKP Polskie Linie Kolejowe, gdyż linia nr 245 wraz z infrastrukturą peronową wymagają przygotowania do wznowienia ruchu – ocenia.

Na trasy wróci EN81?

Moraczewski podkreśla, że samorządowi zależy na tym, aby tabor na linii nr 245 był dostosowany do osób o ograniczonej sprawności ruchowej, o pojemności dostosowanej do spodziewanego potoku oraz z uwagi na uzdrowiskowy charakter Ciechocinka – zasilany trakcją elektryczną. Tutaj oczy partnerów, którzy chcą współfinansować połączenie zwracają się w kierunku niewielkich, jednoczłonowych elektrycznych EN81. Dyrektor zaznacza jednak, że EN81 stanowi wyłącznie przykład taboru dostępnego na rynku, który jest optymalny do obsługi tego typu połączenia.

Łącznie Pesa wyprodukowała osiem pojazdów EN81. Sześć z nich jest obecnie odstawionych, jedynie dwa pojazdy, które są własnością marszałka województwa świętokrzyskiego, stale kursują na trasach w tym województwie. Na dwa nabywcy szuka województwo małopolskie, a resztę – cztery sztuki – przejęła z rąk firmy leasingowej mLeasing bydgoska Pesa – ich producent. Jak podkreśla reprezentujący producenta Piotr Mazurek, dwa z nich mogłyby być stosunkowo szybko przygotowane do powrotu na trasy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Upały dają się we znaki. Składy wagonowe za ezety

Tabor i technika

Ciechocinek. Adamczyk apeluje o powrót 4 par pociągów dziennie

Infrastruktura

Pociągi do Ciechocinka najwcześniej od rozkładu jazdy 2023/2024?

Infrastruktura

Ile będą kosztować pociągi z Ciechocinka do Aleksandrowa?

Infrastruktura

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Upały dają się we znaki. Składy wagonowe za ezety

Tabor i technika

Ciechocinek. Adamczyk apeluje o powrót 4 par pociągów dziennie

Infrastruktura

Pociągi do Ciechocinka najwcześniej od rozkładu jazdy 2023/2024?

Infrastruktura

Ile będą kosztować pociągi z Ciechocinka do Aleksandrowa?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5