Francuski przewoźnik towarowy Regiorail podpisał z Railpool umowę na leasing trzech lokomotyw Traxx Universal Last Mile produkcji Alstomu. Zamówienie może być zwiększone o kolejne cztery egzemplarze. Przewoźnik, dotychczas oferujący usługi tylko we Francji, zamierza wykorzystać nowy tabor do ekspansji poza jej granice.
– Wspieramy ekspansję Regiorail na rynki międzynarodowe, dostarczając nowoczesne lokomotywy wielosystemowe. Nowy tabor pozwoli na obsługę zwiększonego ruchu, poprawiając sytuację ekonomiczną w sektorze transportu towarowego. Dzięki usłudze pełnego utrzymania lokomotywy będą cechować się najwyższą dostępnością. Również Railpool staje się we Francji coraz poważniejszym graczem – mówi cytowany w komunikacie prasowym dyrektor francuskiego oddziału poolu taborowego Frédérique Erlichman.
Z perspektywy przewoźnika najważniejszą rolę odgrywa uniwersalność lokomotyw. – Wynajem interoperacyjnych elektrowozów z
modułem ostatniej mili jest zgodny z naszą strategią. Ich podwójny napęd będzie przydatny także przy obsłudze niektórych połączeń krajowych. Efektywność energetyczna i ograniczona emisja dwutlenku węgla wspomagają naszych klientów w ich staraniach na rzecz dekarbonizacji – podkreśla prezes Regiorail Brice Devinoy. Jak dodaje, na wybór Railpool jako partnera wpłynęło doświadczenie firmy, deklarowana szybkość dostawy części zamiennych oraz jakość usługi serwisowej. Znaczenie miało też elastyczne dopasowanie warunków kontraktu do potrzeb Regiorail.
Regiorail to piąty co do udziału w rynku kolejowy przewoźnik towarowy we Francji. Jest częścią międzynarodowej grupy Eurorail, założonej w Belgii, a następnie przejętej przez amerykański fundusz RDC. Firma eksploatuje obecnie 40 lokomotyw (wszystkie są leasingowane). W całej Francji Regiorail uruchamia przeciętnie 150 pociągów tygodniowo. Są one zróżnicowane pod względem rodzaju tras (krótko- i długodystansowe) oraz przewożonych ładunków (m. in. stal, papier, cement oraz towary skonteneryzowane na platformach intermodalnych). W ofercie są zarówno przewozy całopociągowe, jak i rozproszone z przesyłkami jednowagonowymi włącznie.
Railpool jest jednym z największych leasingodawców pojazdów trakcyjnych w Europie. Park taborowy liczy ponad 600 lokomotyw elektrycznych oraz hybrydowych. Wraz ze 148 pojazdami pasażerskimi oraz 6 warsztatami utrzymania taboru wartość inwestycji firmy wynosi ok. 2,6 mld euro. Z jej usług można korzystać w 19 państwach europejskich (od blisko dwóch lat
istnieje polski oddział). Jak podaje spółka, łączny przebieg jej floty to ok. 85 mld km rocznie.
Oprócz Traxxów Universal (tylko w ubiegłym roku Railpool
zamówił ich 50) firma inwestuje także w tabor innych producentów. W lutym pisaliśmy o podpisaniu umowy ramowej na
maksymalnie 250 lokomotyw Vectron. W październiku ubiegłego roku zawarto zaś kontrakt z Vossloh na
45 lokomotyw jednokabinowych Modula.