Spółka Railpolonia rozpoczęła działalność przewozową w maju 2018 roku jako spółka z grupy Budokrusz. Nowy przewoźnik specjalizuje się w przewozie kruszyw i żwirów. Posiada też stosunkowo nowoczesny tabor.
Przewozy realizowane są przy wykorzystaniu ciężkiej, sześcioosiowej lokomotywy elektrycznej z silnikiem spalinowym E6ACTd Dragon, 3 lokomotyw spalinowych 15D/A oraz 157 wagonów węglarek z czego 109 to nowe wagony.
– Nowoczesny tabor umożliwia naszej spółce na realizowanie przewozów całopociągowych o łącznej masie ponad 4600 ton. Sukcesem spółki jest ponad 50-proc. wzrost udziału w rynku przewozowym już w pierwszym roku działalności po przejęciu przez Budokrusz – powiedział Grzegorz Kuźmicki, dyrektor operacyjny Railpolonia.
Railpolonia w 2018 roku posiadała 0,28% udziału w rynku przewozowym, natomiast już w styczniu i lutym 2019 r., wg statystyk publikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego spółka osiągnęła 0,6% udziału w rynku.
Newag, producent Dragona, znalazł już też klientów na jego następcę: Dragona 2. Piszemy o tym
tutaj.