Newag sprzedał czterdziestego trzeciego Dragona 2. Nową sześcioosiową lokomotywę kupił przewoźnik Rail STM pochodzący ze Śląska.
Seria lokomotyw Dragon 2, którą produkuje nowosądecki Newag, sprzedaje się bardzo dobrze. 31 lokomotyw tej serii zamówiło PKP Cargo, a w tej liczbie są 24 elektrowozy dwusystemowe, co pozwoli spółce operować na torach Czech i Słowacji.
Obecnie są one testowane na torze w Velimiu. Nowe Dragony
kupiła także Lotos Kolej, przewoźnik
Laude,
RCP czy
Cargo Unit. Kilku przewoźników zdecydowało się także na zakup pojedynczych sztuk tych silnych elektrowozów. Produkowane są następne.
Jednym z przewoźników, który kupił pojedynczy egzemplarz Dragona 2 jest Rail STM z siedzibą w Tychach. Do tej pory korzystał on m.in. z lokomotyw EU07, które dla zwiększenia mocy łączono w pary, a także z dzierżawionych silnych spalinowych lokomotyw Class 66. Przewoźnik prowadzi głównie ciężkie pociągi z węglem. Do tego będzie mu teraz służyć nowa maszyna, która, jak poinformował Łukasz Mikołajczyk, rzecznik Newagu, 18 lutego rozpoczęła pracę u przewoźnika.