Przewoźnik Rail Cargo Hungaria wybrał chińskiego producenta CRRC Zhunzhou Locomotive na dostawcę czterech elektrowozów do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych i lokomotyw manewrowych.
Rail Cargo Hungaria kupuje dwie lokomotywy liniowe, do prowadzenia ciężkich pociągów. Na wyposażeniu elektrowozu znajdą się baterie, które umożliwią wykonywanie zadań ostatniej mili, czyli związane z przejazdem na krótkich odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Co więcej: CRRC ma dodatkowo homologować lokomotywy na terenie Chorwacji, Serbii, Rumunii, Północnej Macedonii, Grecji i Bułgarii. Te kraje w przyszłości mogą być łatwym rynkiem zbytu dla tego produktu. Tym bardziej, że np. Serbia, Macedonia i Chorwacja stają się powoli celem gospodarczej ekspansji Chińczyków w sektorze kolejowym. Dwa kolejne zamówione pojazdy mają być spalinowymi lokomotywami manewrowymi. Takie
CRRC sprzedały już Deutsche Bahn.
Cztery lokomotywy mają zostać wyprodukowane, przetestowane i dopuszczone do ruchu we wszystkich wspomnianych krajach w ciągu 3 lat. Kontrakt zakłada też 4-letnie pełne utrzymanie pojazdów, w czasie których sprzęt będzie formalnie przez RCH leasingowany. Później RCH będzie miała możliwość wykupu na własność lokomotyw, bądź nawet rozszerzenia zamówienia. To pierwsze efekty działania własnego
oddziału leasingowego CRRC.
Specyfikacja pojazdów powstała u przewoźnika, a ich projekt wykonało CRRC. Prototypowe lokomotywy, jeśli sprawdzą się u przewoźnika, którego właścicielem są Koleje Austriackie, mają szansę na większy sukces handlowy. Warto przypomnieć, że w ostatnich tygodniach
CRRC przejęło Vossloh Locomotives.