Prace na podlaskim odcinku Rail Baltica prowadzone są w kilku lokalizacjach – relacjonuje PKP PLK.
26 czerwca PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za ponad 3,3 mld zł netto na prace na odcinku Czyżew – Białystok. To ostatni odcinek modernizowanej linii z Warszawy do stolicy Podlasia, na międzynarodowej trasie kolejowej Rail Baltica.
Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o., Stecol Corporation oraz Sinohydro Corporation Limited. Roboty
ruszyły we wrześniu.
Jak relacjonują, PKP Polskie Linie Kolejowe Prace na podlaskim odcinku Rail Baltica prowadzone są w kilku lokalizacjach. W grudniu rozpoczęto rozbiórkę torów na stacji w Białymstoku. W Szepietowie zbudowano peron tymczasowy, trwają prace przy rozbiórce torów, odwodnieniu, formowaniu nasypów i ustawianiu słupów trakcyjnych. Zaawansowana jest budowa wiaduktu nad torami w Uhowie.
Na stacji w Czyżewie wykonawca kładzie nowe szyny, podkłady i rozjazdy. Ustawiono już słupy trakcyjne na stacji i od strony Kietlanki. Na szlaku między Czyżewem a Szepietowem wymieniane jest kilkanaście km toru. Przygotowywane są drogi dojazdowe w sąsiedztwie linii kolejowej. Roboty odbywają się przy kursujących zgodnie z rozkładem pociągach.