Od nowego rozkładu jazdy, który wszedł w życie od 10 grudnia, średni czas przejazdu pociągów PKP Intercity między Warszawą a Białymstokiem skrócił się o około 10 minut. Za kilka miesięcy możemy liczyć na kolejne skrócenie czasu przejazdu, bo lada chwila otwarty zostanie drugi tor między Czyżewem a stolicą Podlasia.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych na linii Rail Baltica od Czyżewa do Białegostoku
miała zostać zakończona w tym roku, ale jest znacząco opóźniona. Nie udało się oddać nowego toru na odcinku Czyżew – Białystok do 10 grudnia. Nastąpi to (poza stacją w Łapach) dopiero od 19 grudnia. Na razie nie będzie to jednak miało wpływu na kolejną poprawę rozkładu jazdy. Szybciej o średnio 10 minut względem poprzedniego rozkładu
jeździmy już bowiem od 10 grudnia.
Jak informuje PKP PLK, roboty są kontynuowane, między innymi na stacjach w Łapach i Białymstoku oraz na budowach skrzyżowań dwupoziomowych. Od początku września podróżni w Białymstoku korzystają z częściowo udostępnionych trzech nowych peronów nr 1, 2 i 4. Nad peronami powstało zadaszenie, które chroni przed opadami i podnosi komfort podróży.
Szerzej na temat coraz bardziej efektownie prezentującej się stacji piszemy w tym miejscu.
10 grudnia otwarto również drugi peron o długości 400 metrów na
nowym przystanku Białystok Zielone Wzgórza.
– Ruch na stacji prowadzony jest po nowych torach, a dyżurni nadzorują go z nowego budynku nastawni, w którym po zakończeniu modernizacji odcinka Czyżew – Białystok będzie działać Lokalne Centrum Sterowania – podaje PLK. Wykonawca rozebrał ostatnie dwa stare perony i kontynuuje prace przy budowie nowego peronu nr 3 oraz drugiej połowy peronu nr 2. Przejście na nowy front robót umożliwiło budowę kolejnych części przejścia podziemnego. Do tej pory na stacji Białystok zbudowano ok 33 km nowych torów oraz 100 rozjazdów.