Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rail Baltica: Otwarcie ofert na odcinek Czyżew – Białystok znów odroczone

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-06-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rail Baltica: Otwarcie ofert na odcinek Czyżew – Białystok znów odroczone
fot. Piotr Kała
PKP PLK po raz kolejny przesunęły termin otwarcia ofert w przetargu na modernizację odcinka linii z Warszawy do Białegostoku. Zamiast, jak planowano, pod koniec czerwca, złożone oferty poznamy ostatniego dnia lipca. Ze względu na dofinansowanie unijne z instrumentu „Łącząc Europę” prace muszą zostać ukończone do końca 2020 r., jednak w rzeczywistości w roku tym inwestycja może się najwyżej rozpocząć.

Wybór wykonawcy tego ważnego odcinka od początku napotyka przeszkody, wynikające – między innymi – z niedoboru rąk do pracy w sektorze budowlanym oraz z rosnących w całej branży cen. Nie udała się już próba wyprzedzającego zamówienia niezbędnych materiałów. Pierwsze postępowanie na wybór wykonawcy modernizacji ogłoszono w sierpniu ubiegłego roku. W grudniu przetarg unieważniono z powodu przekroczenia kosztorysu przez obie oferty (złożone przez Budimex oraz konsorcjum Torpol-Intercor).

W marcu inwestycję podzielono na dwie fazy. Pod koniec maja zarządca infrastruktury przesunął termin o blisko miesiąc, na 28 czerwca. Teraz okazało się, że i jego nie uda się dotrzymać. „Termin składania ofert został zmieniony na 2019-07-31 10:00” – informuje komunikat na stronie platformy zakupowej PKP PLK.

Początkowo planowano, że modernizacja zakończy się pod koniec 2020 r. Termin ten od dawna nie jest już realny – w przyszłym roku roboty budowlane będą mogły dopiero się rozpocząć. Obecnie podawana przez PKP PLK data końca inwestycji to rok 2022. To optymistyczna rachuba, bowiem jeśli wykonawcy nie zaakceptują skrócenia czasu inwestycji, może ona potrwać nawet przeszło 3 lata (40 miesięcy). Nie wiadomo, czy nie spowoduje to utraty dofinansowania unijnego z instrumentu CEF.

Roboty budowlane na odcinku Czyżew – Białystok (107,260 – 178,500 km linii) będą obejmowały zarówno tory szlakowe (nawierzchnię i podtorze), jak i 12 przystanków, 6 stacji oraz posterunek odgałęźny Turczyn. W samym Białymstoku zaplanowano budowę nowego przystanku pod roboczą nazwą Zielone Wzgórze. Na całym 71-kilometrowym odcinku nowa będzie sieć trakcyjna, instalacje telekomunikacyjne oraz urządzenia srk, sterowane z LCS Białystok. Przewidziano też przebudowę 8 mostów (w tym niemal dwustumetrowego na Narwi) i wybudowanie łącznie 19 wiaduktów i 10 przejść podziemnych. Infrastruktura ma zostać dostosowana docelowo do prędkości 200 km/h. Przy wyborze wykonawcy 95% wagi będzie miało kryterium ceny, a 5% - termin realizacji zadania.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5