Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rail Baltica daleko od Ostrołęki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
20-04-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
moja-ostroleka.pl, 18 kwietnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rail Baltica daleko od Ostrołęki
Radni z Ostrołęki chcą, żeby linia Rail Baltica przebiegała przez ich miasto. Na lutowej sesji Rady Miasta wystosowali apel w tej sprawie do Prezesa Rady Ministrów, Marszałków Sejmu i Senatu. W odpowiedzi minister Juliusz Engelhardt nie pozostawia złudzeń i tłumaczy, że takiego wariantu nigdy nie było – informuje portal moja-ostroleka.pl.

Radni w swoim apelu wyjaśniali, że poprowadzenie linii przez Ostrołękę, Łomżę i Ełk będzie formą rekompensaty wobec Via Baltica, która mimo rekomendacji firmy Scott Wilson, ominęła te miasta.

Ich zdaniem, za takim przebiegiem Rail Baltici przemawia: najkrótszy przebieg trasy (ok. 80 km mniej niż wariant białostocki), najmniejsza ingerencja w naturalne środowisko (poparcie dyrektora Biebrzańskiego Parku Narodowego) oraz zapewnienie odpowiedniej infrastruktury na terenie, który omijają duże arterie międzynarodowe. Podkreślają także, że odcinek linii kolejowej Ostrołęka-Łomża jest w fatalnym stanie i planowane jest jego zamknięcie w 2012 roku. Rail Baltica przez Ostrołękę i Łomżę doprowadziłaby zatem do ponownego połączenia dwóch byłych miast wojewódzkich z Warszawą i przyczyniłaby się kapitalnie do rozwoju tak zwanej ściany wschodniej - piszą w apelu radni Ostrołeki.

Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej, odpowiada, że wersja przez Ostrołękę nigdy nie była brana pod uwagę głównie ze względów ekonomicznych.

- Proponowany przez Pana Prezydenta oraz Radę Miasta wariant przez Ostrołękę i Łomżę nigdy nie był brany pod uwagę i abstrahując od względów ekonomicznych, już przez sam fakt, iż z ciągu komunikacyjnego Rail Baltica byłby wyłączony Białystok, powodując utratę idei budowy tego korytarza, stanowi alternatywę nie do przyjęcia. Jeśli chodzi o względy ekonomiczne, nakłady przeznaczone na realizację wariantu przez Ostrołękę i Łomżę wielokrotnie przekroczyłaby wielkość obecnie szacowanych kosztów realizacji inwestycji w obu branych pod uwagę wariantach – pisze w swoim liście Juliusz Engelhardt.

Dodaje także w przypadku Rail Baltica w grę wchodziły dwa warianty: przez Ełk i Olecko oraz przez Augustów i Sokółkę. Oba omijają Ostrołękę.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Festyn dworcowy w Ostrołęce

Warte uwagi

Festyn dworcowy w Ostrołęce

Koleje Mazowieckie, 17 czerwca 2011 17 czerwca 2011

Nikt nie chciał prowadzić kas w Ostołęce

Pasażer

Nikt nie chciał prowadzić kas w Ostołęce

Radio Nadzieja, 5 sierpnia 2011 05 sierpnia 2011

Stora Enso Narew zbuduje tor technologiczny w Ostrołęce

Infrastruktura

Stora Enso Narew zbuduje tor technologiczny w Ostrołęce

mg, Rynek Infrastruktury/Stora Enso Narew 23 września 2011

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Festyn dworcowy w Ostrołęce

Warte uwagi

Festyn dworcowy w Ostrołęce

Koleje Mazowieckie, 17 czerwca 2011 17 czerwca 2011

Nikt nie chciał prowadzić kas w Ostołęce

Pasażer

Nikt nie chciał prowadzić kas w Ostołęce

Radio Nadzieja, 5 sierpnia 2011 05 sierpnia 2011

Stora Enso Narew zbuduje tor technologiczny w Ostrołęce

Infrastruktura

Stora Enso Narew zbuduje tor technologiczny w Ostrołęce

mg, Rynek Infrastruktury/Stora Enso Narew 23 września 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5