W Kontrakcie Terytorialnym Województwa Mazowieckiego znalazł się projekt budowy tramwaju w Radomiu. Ma kosztować w sumie 350 mln zł. Problem w tym, że miasto jest tym zaskoczone i niespecjalnie ten tramwaj chce.
Linia tramwajowa w Radomiu nie jest pomysłem samorządowym. Została zgłoszona przez Radomskie Towarzystwo Naukowe, stowarzyszenie które propaguje badania naukowe w regionie. Jak tłumaczą jego członkowie, gdy zorientowali się, że w propozycjach zarządu Mazowsza do kontraktu Radom potraktowano marginalnie, a ponad 90 proc. inwestycji badawczo–rozwojowych ma być zlokalizowanych w Warszawie, RTN zaproponowało własny projekt o nazwie Radomski Biegun Innowacyjności. Jego częścią jest właśnie budowa linii tramwajowej przez centrum miasta, która łączyłaby Józefów z Prędocinkiem. RTN chciałoby też wybudować w mieście centrum nauki i sprowadzić tam trzy wydziały warszawskich wyższych uczelni.
Do zbudowania linii tramwajowej w Radomiu jeszcze daleka droga. Kontrakt Terytorialny to zbiór projektów inwestycyjnych z danego województwa na lata 2014–2020, ale nie tych przyjętych do realizacji, tylko pomysłów. Zgłaszać je mogą nie tylko samorządy, ale też np. instytucje społeczne, uczelnie, a nawet prywatne osoby. To dopiero podstawa do negocjacji między samorządem województwa a rządem.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl