Wraz z końcem roku 2015 PKP PLK zakończyły modernizację stacji w Radomiu. Wśród rozwiązań mających zwiększyć komfort pasażerów, zabrakło jednak wyświetlaczy informujących o odjazdach pociągów. Te miały się pojawić dopiero przy okazji innej inwestycji. Jak na razie informuje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, pasażerowie na system informacji jeszcze trochę poczekają.
Poseł Andrzej Kosztowniak wyraża swoje niezadowolenie w interpelacji do MIB-u w związku z sytuacją w Radomiu. – Od momentu oddania w roku 2015 wyremontowanej stacji kolejowej w Radomiu, na peronach nie ma wyświetlaczy informujących o odjazdach pociągów – pisze poseł. Przytacza plany PKP PLK, które zakładały ogłoszenie ogólnopolskiego przetargu, w ramach którego stacja miała zostać wyposażona w urządzenia. – Niestety przetarg nie został rozstrzygnięty, a kolejny nie został jeszcze ogłoszony – dodaje.
Radom musi czekać
Jak zauważa, sytuacja taka nie powinna mieć miejsca. – Radom jest najbardziej poszkodowany, ponieważ po remoncie w ogóle nie posiada tablic na peronach – wskazuje Kosztowniak i wyjaśnia, że Radom zakwalifikowano do stacji z kategorią B z roczną odprawą podróżnych w przedziale 1-2 mln.
Odpowiedzi udzielił Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Zaznaczył on, że rozbudowa informacji pasażerskiej na stacji Radom jest przewidziana do realizacji w ramach projektu pn. „Projekt, dostawa i instalacja elementów prezentacji dynamicznej informacji pasażerskiej oraz systemu monitoringu wizyjnego wraz z infrastrukturą techniczną na dworcach, stacjach i przystankach kolejowych”. Wskazał, że jego realizacja przewidziana jest na lata 2018-2020. Projekt ma zostać sfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Przetarg w przygotowaniu
– Do czasu uruchomienia wizualnej informacji pasażerskiej na stacji Radom nadal będzie funkcjonował w pełni sprawny system głosowego informowania podróżnych, który wraz z plakatowymi rozkładami jazdy spełnia nałożone na zarządcę obowiązki dotyczące informowania podróżnych o ruchu pociągów – zaznacza Bittel. Dodaje, że realizacja zabudowy systemu wizualnej informacji pasażerskiej nie jest możliwa poprzez oddzielne postępowanie przetargowe. – Obecnie trwają prace nad procedurą przetargową. Realizacja projektu jest związana z długoterminowymi planami PKP Polskie Linie Kolejowe SA, których celem jest stworzenie nowoczesnych i jednolitych systemów informacji pasażerskiej, zasilanych danymi i administrowanych z CASDIP utworzonej w tym celu przez zarządcę – wyjaśnia.
Projekt dla Radomia przewiduje zainstalowanie wyświetlaczy z Systemem Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na peronach i w przejściu pod torami oraz w budynku głównym dworca. W ramach zadania przewidziano również na montaż systemu rozgłośnieniowego oraz dostawę, instalację i uruchomienie urządzeń Systemu Przywoławczo-Alarmowego pozwalających na dwukierunkową komunikację głosową z podglądem wideo wizerunku osoby wywołującej połączenie
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.