Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubomia: Petycja w sprawie linii 176

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
16-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubomia: Petycja w sprawie linii 176
fot. Therud, lic. CC BY-SA 3.0
Towarzystwo Entuzjastów Kolei oraz mieszkańcy Lubomi złożyli w ministerstwie infrastruktury petycję w sprawie reaktywacji nieczynnej linii kolejowej 176. Ich zdaniem powinna ona zostać wykorzystana do transportu żwiru z pobliskiej żwirowni. Obecnie surowiec jest przewożony ciężarówkami, co fatalnie odbija się na stanie okolicznych dróg oraz bezpieczeństwie ruchu drogowego.

Żwir mógłby trafiać za pośrednictwem kolei nie tylko do odbiorców w kraju, lecz także do Czech, których granica przebiega niedaleko. Według źródeł, na które powołują się autorzy listu, wydobycie tylko jednego z trzech zakładów w okolicy sięga miliona ton rocznie, a ruch obsługujących go ciężarówek – 80 pojazdów na dobę.

Pod petycją podpisało się 172 osób, głównie mieszkańców pobliskich ulic. – Od lat (nie tylko my) nawołujemy do racjonalności w doborze środków transportu, a żwir nadal jeździ po drogach, za których remonty płaci całość społeczeństwa, choć niszczy je transport ciężarowy – czytamy w piśmie. – W dobie kryzysu klimatycznego należy wesprzeć wszelkie działania, które zmniejszą emisje gazów cieplarnianych, a do takich należy przerzucenie transportu milionów ton urobku z dróg na kolej. Zwłaszcza że korzyści nie ograniczają się do o rząd mniejszego zużycia paliw, ale też zmniejszają częstotliwość koniecznych remontów dróg i poprawiają komfort życia mieszkańców – przekonują autorzy.

Jak pisaliśmy pod koniec marca, z Ministerstwa Infrastruktury płyną sprzeczne sygnały co do przyszłości omawianej linii: w jednym dokumencie resort zapewnia, że procedura likwidacji się nie toczy, w innym wyraża zgodę na rozpoczęcie tego procesu przez PKP PLK. Wiceminister Piotr Malepszak tłumaczył, że likwidacja nie jest przesądzona – w grę wchodzi np. przejęcie linii przez samorząd któregoś ze szczebli. Na inne pytania, które zadaliśmy wtedy resortowi w sprawie przyszłości linii 176, odpowiedzi nie uzyskaliśmy do dziś.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5