Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pudła pierwszych nowych wagonów Cegielskiego dla PKP Intercity już gotowe [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Pudła pierwszych wagonów produkowanych dla PKP Intercity przez FPS – H. Cegielski są już przygotowane do montażu wózków i wnętrza. Zamówienie na 81 nowoczesnych pojazdów będzie realizowane z nieznacznym opóźnieniem.

W Poznaniu, przy halach fabrycznych Cegielskiego można już zobaczyć niemal gotowe, choć jeszcze pozbawione wózków (otrzymają wózki 25AN przystosowane do osiągania prędkości 200 km/h) wagony z zamówienia opiewającego na 81 pojazdów. Widoczne na zdjęciach pudła należą do typu 175 A-10 i będą bezprzedziałowe. Kiedy zobaczymy je na torach?

– Z uwagi na pandemię (COVID-19) w lutym 2021 PKP Intercity podpisało z FPS – H. Cegielski aneks wydłużający termin dostawy nowych wagonów o 3 miesiące. Dostawy pierwszych wyprodukowanych wagonów oczekujemy w listopadzie – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. Dodaje, że zgodnie z harmonogramem wykonawca przystąpił do produkcji wagonów 2 klasy, bezprzedziałowych. – Stan zaawansowania prac jest na bieżąco monitorowany przez PKP Intercity. Wykonawca nie zgłasza zagrożenia w realizacji przedmiotu umowy – wyjaśnia przedstawicielka przewoźnika.

Jedno zamówienie – wiele typów wagonów

Przetarg na dostawę nowych wagonów zdolnych kursować z prędkością 200 km/h PKP Intercity rozstrzygnęło w listopadzie 2017. Najpierw zamówiono 55 pojazdów, a w maju 2019 zdecydowano o realizacji opcji na kolejnych 26. Łącznie w spółce pojawi się więc 81 nowych wagonów za kwotę 697,3 mln zł. Jeśli podzielimy tą kwotę na 81, okaże się, że cena jednej sztuki to 8.6 mln zł brutto, choć oczywiście różne warianty wagonów mają różną wartość.

W ramach zamówienia podstawowego (55 sztuk) Cegielski dostarczy wagony różnych typów: 5 przedziałowych pierwszej klasy, 18 bezprzedziałowych drugiej klasy, 18 przedziałowych drugiej klasy, 7 bezprzedziałowych drugiej klasy z miejscami na rowery oraz 7 przedziałowych drugiej klasy z miejscami dla osób na wózkach inwalidzkich, wyposażonych w podnośniki.

W ramach zamówienia realizowanego w ramach prawa opcji (26 wagonów) do PKP Intercity trafią wagony: 2 przedziałowe pierwszej klasy, 9 przedziałowych drugiej klasy, 9 bezprzedziałowych drugiej klasy, 3 bezprzedziałowe drugiej klasy z miejscami na rowery, oraz 3 wagony przedziałowe drugiej klasy, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych.

Wagony dla ekspresów

Z wagonów będą zestawione krajowe pociągi EIC kursujące na trasach:

  • Warszawa – Kraków,
  • Zakopane – Gdynia,
  • Kołobrzeg/Gdynia – Bielsko-Biała,
  • Kołobrzeg/Gdynia – Warszawa.
  • Warszawa – Zielona Góra – Warszawa
  • Warszawa – Szczecin – Warszawa
Po uzyskaniu homologacji do ruchu poza granicami, wagony zobaczymy też w następujących relacjach międzynarodowych:

  • Warszawa – Berlin – Warszawa
  • Gdynia – Berlin – Gdynia
  • Kraków – Berlin – Kraków
  • Gdynia/Warszawa – Wiedeń – Warszawa/Gdynia.
Według pierwotnej umowy z 2017 roku dostawa wszystkich 81 nowych wagonów nastąpić ma w terminie do 48 miesięcy od momentu podpisania umowy. PKP Intercity powinno je więc odebrać do lutego 2022 roku. Po upływie 24 miesięcy od dnia odbioru wagonów H. Cegielski – FPS jest zobowiązany do wykonania przeglądów na trzecim poziomie utrzymania każdego z nich.

Przypomnijmy, że FPS H. Cegielski podjął się także modernizacji spalinowych lokomotyw SM42 dla PKP Intercity. Wykonanie tego zadanie także jest opóźnione. Nie należy się temu dziwić. Pandemia miała swój wpływ na opóźnienei produkcji u niemal wszystkich producentów taboru kolejowego.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie tylko Pendolino pojedzie z prędkością 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie tylko Pendolino pojedzie z prędkością 200 km/h

Michał Szymajda 18 stycznia 2023

FPS Cegielski szuka członka zarządu

Biznes

FPS Cegielski szuka członka zarządu

Jakub Madrjas 04 sierpnia 2022

Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego w PKP Intercity

Tabor i technika

Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego w PKP Intercity

Michał Szymajda 29 grudnia 2021

FPS nie będzie współpracować z Chińczykami?

Tabor i technika

FPS nie będzie współpracować z Chińczykami?

Michał Szymajda 08 października 2021

Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]

Tabor i technika

FPS po raz kolejny szuka prezesa

Biznes

FPS po raz kolejny szuka prezesa

Michał Szymajda 18 lutego 2021

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie tylko Pendolino pojedzie z prędkością 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie tylko Pendolino pojedzie z prędkością 200 km/h

Michał Szymajda 18 stycznia 2023

FPS Cegielski szuka członka zarządu

Biznes

FPS Cegielski szuka członka zarządu

Jakub Madrjas 04 sierpnia 2022

Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego w PKP Intercity

Tabor i technika

Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego w PKP Intercity

Michał Szymajda 29 grudnia 2021

FPS nie będzie współpracować z Chińczykami?

Tabor i technika

FPS nie będzie współpracować z Chińczykami?

Michał Szymajda 08 października 2021

Pierwsze nowe wagony z Cegielskiego dla PKP Intercity na Trako [zdjęcia]

Tabor i technika

FPS po raz kolejny szuka prezesa

Biznes

FPS po raz kolejny szuka prezesa

Michał Szymajda 18 lutego 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5