Spółka Public Transport Service przekazała wielkopolskiemu Urzędowi Marszałkowskiemu pojazd SA108-010 po wykonanej naprawie głównej (P5) z modernizacją.
Przekazanie pojazdu odbyło się 6 lipca w bazie Kolei Wielkopolskich. Następnego dnia przewoźnik wprowadził pojazd do eksploatacji. Warto przypomnieć, że
umowa na wykonanie naprawy została zawarta 25 czerwca 2020 roku w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Wartość umowy to 5.411.815,50 zł brutto.
Termin realizacji umowy został ustalony na 380 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy. Spółka Public Transport Service podkreśla, że mimo panującej w trakcie realizacji umowy pandemii ukończyła i przekazała pojazd do eksploatacji przed czasem.
Głęboki zakres naprawyPojazd SA108-010 został w pierwszej kolejności całkowicie rozebrany do konstrukcji, która została poddana naprawie głównej – zakres naprawy był tak głęboki, iż pojazd zyskał całkowicie nowe poszycie. Wszystkie kluczowe podzespoły pojazdu, w szczególności powerpack, wózki, zestawy kołowe, przekładnie, układ hamulcowy zostały zdemontowane i następnie wysłane do naprawy do poszczególnych naszych partnerów handlowych – podaje PTS.
Pojazd zyskał szereg unowocześnień takich jak: system monitoringu, system informacji pasażerskiej, oświetlenia wewnętrznego oraz sufitów. Ponadto pojazd został wyposażony w nowe fotele pasażerskie, które z pewnością poprawią komfort podróżnych. W trosce o środowisko pracy maszynistów Spółka Public Transport Service zastosowała specjalną, wygłuszającą wykładzinę w kabinie maszynisty oraz zamontowała rolety okienne.
Nowe doświadczenie dla PTS- Projekt realizacji naprawy głównej P5 był dużym wyzwaniem dla spółki. Mieliśmy już co prawda doświadczenia w naprawach P4, P3 zarówno pojazdów spalinowych jak i elektrycznych ale skala prowadzenia naprawy głównej oraz unowocześnień na pojeździe SA108-010 wymagała szczególnego reżimu w obszarach technicznych oraz logistycznych – informuje Jacek Tomasik, dyrektor marketingu Spółki Public Transport Service. - W tym obszarze bardzo pomogły nam systemy jakościowe, które wdrożyliśmy w firmie tj. ISO TS (IRIS). Cieszy nas, że pojazd oddajemy do dyspozycji pasażerów mimo, że w trakcie realizacji umowy musieliśmy mierzyć się bezpośrednio z konsekwencjami choroby Covid-19. Realizacja tego projektu dała nam nowe doświadczenia dzięki którym w przyszłych , podobnych projektach będziemy mogli jeszcze bardziej efektywnie wykorzystywać nasz potencjał – podkreśla.
Przypomnijmy, że obecnie Spółka Public Transport Service realizuje umowę wykonania naprawy rewizyjnej pojazdu elektrycznego ED78-010 (Impuls) oraz kolejnego pojazdu serii SA108-008, ponadto Spółka wykonuje przeglądy trzeciego poziomu utrzymania oraz naprawy awaryjne i powypadkowe zarówno pojazdów elektrycznych jak i spalinowych.