Polskie miasta konkretyzują plany komunikacyjne na nową perspektywę unijną. Ambitne plany w tej kwestii ma Toruń, który planuje zmodernizować ok. 9 km tras, wybudować nawet 9 km nowego torowiska i kupić do 25 nowych tramwajów. Inwestycje mogą pochłonąć nawet miliard złotych.
Plany na nową perspektywę unijną 2014-2020 są ambitne. Miasto zakłada modernizację ok. 9 km tras na czterech głównych odcinkach toruńskiej sieci tramwajowej. Przebudowa obejmie torowiska w ciągu Reja, Bydgoskiej, Chopina na Bydgoskim Przedmieściu (ok. 2,5 km), fragmenty wymagające modernizacji na odcinku od ul. Waryńskiego do pętli Olimpijska (ok. 3 km) i pomiędzy pl. Niepodległości a pętlą Motoarena (ok. 1,5 km), a także w ciągu Przy Kaszowniku, pl. bpa Chrapka, Warneńczyka, Kościuszki (ok. 2 km).
Przewidziana jest też rozbudowa sieci tramwajowej. W zależności od wariantu może powstać od 7,5 do 9 km nowych torowisk. – Planuje się powstanie co najmniej dwóch nowych tras tramwajowych. Jedna z nich pobiegnie na północ do powstającego Osiedla Mieszkaniowego JAR – informuje Aleksandra Iżycka, rzecznik prezydenta miasta Torunia. Druga nowa linia ma połączyć zaś dwie istniejące trasy tramwajowe we wschodniej części miasta, w obrębie Rubinkowa, zastępując niejako wcześniej skasowaną trasę na ulicy Wschodniej. Rozbudowa sieci będzie też wymagała nowych pojazdów.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl