Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) powracają do planów uruchomienia bezpośredniego połączenia do Londynu.
Według Niemieckiej Agencji Prasowej (dpa) szybkie składy ICE kursować by miały z Frankfurtu nad Menem przez Kolonie, Brukselę i Lille do Londynu. Informację tę agencja uzyskała od rzecznika prasowego przewoźnika. Kursowanie pociągów możliwe będzie jednak dopiero po wyposażeniu składów w system ETCS, który jest warunkiem dopuszczenia do wjazdu na tory północnej Francji i Anglii.
DB już w 2013
planowały uruchomienie trzech par połączeń dziennie, na skutek sporu o warunki bezpieczeństwa nigdy nie zostały one jednak uruchomione. Obsługujący tunel Getlink prowadzi również rozmowy ze szwajcarskim przewoźnikiem SBB, który chce połączyć Wielką Brytanię z Genewą i Zurychem, jednak i te rozmowy wciąż się przeciągają. Ostatnio jednak
Getlink zapowiedział przyspieszenie procesów dopuszczania przewoźników do ruchu i rychłą finalizację planów z kolejami Niemiec i Szwajcarii. W kręgu potencjalnych partnerów pojawia się także hiszpański Renfe.
Obecnie podróżni z wymienionych krajów wybierający kolej na tej trasie skazani są na kłopotliwe i kosztowne czasowo przesiadki w Paryżu lub Brukseli. Sam przejazd z paryskiego dworca Nord/Eurostar do London St. Pancras International trwa zaledwie 2h24m, a z Brukseli Midi/Eurostar w 2h04m. Czas przejazdu z Kolonii do Brukseli to mniej niż 2 godziny, z Frankfrtu sa to nieco ponad 3 godziny.